Adess 03 LMP3 - Jesienna ramówka
Do debiutu na jesieni szykuje się kolejny ścigacz klasy LMP3. Tym razem za najmniejszy prototyp grupy Le Mans wzięło się niemieckie Advanced Design and Engineering Systems Solutions, które kilka lat temu przygotowało Lotusa T128 grupy LMP2 i pracowało nad bolidem Formuły 1 ekipy Hispania Racing Team. Firma ma w planach również pojazd LMP1...
Najnowszy projekt Adess to maszyna o symbolu 03, która wywodzi się z przedsięwzięcia pod tytułem LAS Motorsport, które Niemcy wprawili w ruch we współpracy z Sebastien Loeb Racing oraz SORA Racing. Pojazd będzie uprawniał do startów w pucharach European Le Mans Series, Asian Le Mans Series oraz VdeV Endurance Series i, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pojawi się na torach już w październiku tego roku podczas ostatniej eliminacji mistrzostw ELMS, na które składa się sześć wyścigów.
Samochody grupy LMP3 zbliżone są rozmiarami do prototypów LMP3, od których są o 15 centymetrów krótsze. Na sucho maszyny ważą co najmniej 900 kilogramów, a do ich napędu mogą być wykorzystywane jednostki tylko jednego typu, silniki serii VK50 od Nissana. Są to wolnossące jednostki V8 o pojemności pięciu litrów, które dostarczają około 420 koni mechanicznych i współpracują z 6-stopniowymi, sekwencyjnymi skrzyniami biegów produkcji brytyjskiego Xtrac pod dyktando elektronicznych centralek włoskiego Magneti Marelli.
Zgodnie z przepisami cena każdego samochodu w grupie LMP3 nie może przekraczać 195 tysięcy euro netto. Adess na swoje dzieło znalazło już co najmniej dwóch klientów. W tym samym, coraz większym towarzystwie znajdziemy także między innymi modele Ligier JS P3 od Onroak Automotive, Ginettę-Juno, która ma być dostępna również jako auto drogowe oraz pojazd amerykańskiego duetu Ave Motorsports i Riley Technologies. Ginetta i Ligier już jeżdżą.
Źródło/zdjęcia: adess-ag.com, autosport.com Adess 03 LMP3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum