Aktualności
16.11.2015

Bilenkin Vintage We wschodnim stylu

Rosjanom pomysłów na przetwarzanie wyrobów niemieckiej motoryzacji nie brakuje. Za przykład mogą posłużyć tu produkcje moskiewskiego Cardi: roadster, pod którym chowa się BMW serii 3 lub 450-konna Wołga na podwoziu Porsche Cayenne. Lub premierowe coupe Bilenkin Vintage, które pokazano kilka dni temu na salonie samochodowym w Dubaju.

Model Vintage to projekt Bilenkin Classic Cars, specjalistów od renowacji, modyfikacji i importu klasyków oraz projektów na indywidualne zamówienia, sprowadzających się przeważnie do osadzania starych karoserii na nowoczesnych podwoziach. Vintage, powstały we współpracy między innymi z Cardi, wpisuje się w ten ostatni proceder. Za bazę do zbudowania samochodu posłużyło nie produkowane od ponad trzech lat BMW serii 3 generacji E92, po którym nie zostawiono prawie żadnego śladu.

Bilenkin Vintage

Na niemieckiej platformie umieszczono zupełnie nową, dwudrzwiową karoserię w stylu samochodów z lat sześćdziesiątych z czteroosobową kabiną w stylu... bardzo rosyjskim i bardzo retro. Oznacza to, że w środku trafimy na naturalną skórę, drewno, ozdoby z metali i kamieni szlachetnych oraz materiały, które spodziewalibyśmy spotkać się w starych meblach czy urządzeniach elektrycznych domowego użytku, które dzisiaj można znaleźć już tylko na strychu lub w domu u dziadków. Wyposażenie auta jest już jak najbardziej współczesne, objęło m.in. czołowe i boczne poduszki powietrze, ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania, kontrolę stabilności i kontrolę trakcji.

Bilenkin Vintage

Na międzynarodowej wystawie w Dubaju pokazano dwa pierwsze egzemplarze coupe Vintage. W obu wykorzystano rzędowe, sześciocylindrowe silniki z turbosprężarkami (twórcy nie chwalą się tuningiem silników, dlatego przyjmujemy, że pozostawiono je w takiej postaci, w jakiej opuszczały fabrykę BMW). W pierwszym modelu zatrzymano trzylitrową jednostkę wysokoprężną o mocy blisko 200 koni mechanicznych, w drugim trzylitrowy motor benzynowy o mocy przekraczającej 300 koni mechanicznych. Bilenkin i Cardi zamierzają budować najwyżej dziesięć sztuk modelu Vintage rocznie. Cena każdej ma startować z pułapu 130 tysięcy euro czyli co najmniej 550 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij