
United Nude Lo Res - Drogowa osobliwość
Praktycznie każdego roku z wizjami własnych samochodów wychodzą pod ostrzał firmy i osoby, które teoretycznie z motoryzacją nie mają nic wspólnego. Rok 2016 otwiera United Nude, specjaliści od... butów na wysokim obcasie. Ignorując prawie wszelkie reguły projektowania samochodów przygotowali nietypowy koncept o nazwie Lo Res.
Pojazd powstał w ramach większego Projektu Lo Res, który wystartował kilka lat temu i doprowadził do wypuszczenia na rynek całej serii obuwia, opasek, foteli i innych przedmiotów codziennego użytku, a także wizji samochodów, na których nadwozia składa się dosłownie kilka, kilkanaście trójkątów. W koncepcie Lo Res, który został wyróżniony główną nagrodą w kategorii Best Wedge w poświęconym sztuce, architekturze, modzie i stylowi magazynie "Wallpaper", liczba trójkątów tworzących nadwozie została ograniczona do minimum.

Przygotowanie wizji Lo Res ("niska rozdzielczość") na czterech kołach zaczęło się od... trójwymiarowego modelu Lamborghini Countacha, którego rozdzielczość i szczegółowość była stopniowo zmniejszana. Na każdym kroku malała liczba wielokątów, które tworzyły kształty zaprojektowanego na początku lat siedemdziesiątych, włoskiego supercoupe i w końcu powstało... coś. Coś, co samochodu w ogóle nie przypomina. Auto działającego od 2003 roku United Nude, za którym stoi Rem D Koolhaas, zostało narysowane jeszcze w 2010 roku, ale dopiero teraz zbudowano je jako w pełni sprawny i jeżdżący pojazd.

W środku Lo Res pod unoszoną elektrycznie w całości, poliwęglanową skorupą jest miejsce dla kierowcy i pasażera w tandemie. Ten pierwszy dostaje w swoje ręce sześciokątną kierownicę z nierdzewnej, polerowanej stali, a na każdym calu widoczne są nieosłonięte mechanizmy pojazdu, które przykryto jedynie czarną, matową farbą. Do napędu został zaprzęgnięty silnik elektryczny, a prędkość maksymalną ze względów bezpieczeństwa ograniczono do 50 kilometrów na godzinę. United Nude myśli po cichu o budowie kolejnych egzemplarzy i projektuje już kolejne samochody. Model Lo Res będzie można zobaczyć wkrótce na bliżej nieokreślonej wystawie w Los Angeles.
Źródło/zdjęcia: unitednude.com United Nude Lo Res na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum