Aktualności
27.01.2016

Porsche 718 Boxster Na cztery cylindry

Porsche przywraca do funkcjonowania oznaczenie 718, które w końcówce lat pięćdziesiątych i na początku sześćdziesiątych kojarzone było z niewielkimi, wyścigowymi spyderami. W tym roku pod tą nazwą pojawi się nowy Boxster oraz Cayman. Na pierwszy ogień idzie 718 Boxster, którego silnik kurczy się z sześciu do czterech cylindrów.

Nowe 718 z utytułowanymi przodkami łączą właśnie cztery cylindry, które pracują za plecami kierowcy i pasażera. W modelu 718 Boxster mamy do czynienia z zupełnie nowym bokserem o pojemności dwóch litrów, a w 718 Boxster S z bokserem o pojemności 2,5 litrów. W obu przypadkach natrafimy na turbosprężarki, które pozwalają na rozwinięcie znacznie większego, niż poprzednio momentu obrotowego. Silniki wypierają z oferty wolnossące, sześciocylindrowe jednostki typu bokser (2,7-litrową o mocy 265 KM i momencie 280 Nm oraz 3,4-litrową o mocy 315 KM i momencie 360 Nm).

Porsche 718 Boxster

Obie "Siedemset osiemnastki" wyposażone będą standardowo w ręczną skrzynię o sześciu biegach, a za dopłatą będzie dostępna dwusprzęgłowa przekładnia PDK z przygotowaną z myślą o oszczędzeniu paliwa funkcją "wirtualnych biegów", która pojawiała się jesienią ubiegłego roku w nowych 911. Wynalazek ten działa gdy obroty silnika osiągną wartość zbyt wysoką dla danego biegu, ale po zmianie przełożenia na wyższe spadną zbyt nisko. W takim wypadku sprzęgła pomiędzy dwoma sąsiadującymi biegami wprowadzane są w kontrolowany poślizg, skrzynia pracuje gdzieś między pełnymi biegami, nie tracimy prędkości, a silnik kręci się tak, aby potrzebował jak najmniej paliwa.

Porsche 718 Boxster S

Podstawowy 718 Boxster będzie dysponował teraz mocą 300 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm. Z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono auto rozpędza się do setki w czasie 4,7 sekund - to o 0,8 sekundy krócej, niż jego poprzednik. Prędkość maksymalna sięga 275 km/h. W przypadku 718 Boxstera S będziemy mieli do dyspozycji 350 koni oraz 420 niutonometrów. W takim wydaniu Porsche będzie rozpędzało się do 100 km/h w najlepszym przypadku w zaledwie 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna sięgnie 285 km/h. Średnie zużycie paliwa w obu wersjach silnikowych według norm pomiarowych cyklu NEDC nie ma przekraczać 7,3 litrów na sto kilometrów.

Porsche 718 Boxster S

Pierwsze 718 w tym stuleciu to również nowe zestrojenie podwozia, bardziej bezpośrednie przełożenie elektromechanicznie wspomaganego układu kierowniczego i mocniejszy układ hamulcowy, który musi stawić czoła jeszcze lepszym osiągom samochodu. Za dopłatą dostępne będzie adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management ze zmniejszonym o 10 milimetrów prześwitem, a w Boxsterze S zawieszenie PASM w wydaniu z prześwitem zredukowanym o 20 milimetrów. Z karoserii poprzedniego Boxstera została tylko klapa bagażnika, przednia szyba i dach, a w środku umieszczono przeprojektowaną konsolę z nowym systemem Porsche Communication Management z ekranem dotykowym. W polskich salonach sprzedaży nowe maszyny pojawią się w ostatnich dniach kwietnia.

Skomentuj na forumUdostępnij