BMW M2 Coupe - Rozwój emocjonalny
Kompaktowe M2 Coupe, które przyszło na świat jesienią ubiegłego roku, wchodzi w okres bardzo szybkiego dojrzewania. Już na wiosnę samochód będzie można nabyć z opcjonalnym wyposażeniem prosto z katalogu BMW M Performance Parts, a niedługo później do jego obowiązków dołączy pilnowanie porządku w motocyklowych mistrzostwach świata MotoGP.
Związki niemieckiej marki z MotoGP będą trwać już osiemnasty sezon, w trakcie którego auta BMW dołączą po raz kolejny do oficjalnej obsługi pucharu. Model M2 zobaczymy w roli samochodu bezpieczeństwa. Prace nad autem rozpoczęto niedługo po jego premierze, a przygotowanie całej maszyny zajęło zespołowi z fabryki BMW M około dziesięć tygodni. Modyfikacje sprowadzały się nie tylko do instalacji dodatkowego oprzyrządowania i oświetlenia, ale również umieszczenia w aucie klatki bezpieczeństwa i wzmocnienia podwozia.
Do BMW M2 MotoGP Safety Car wrzucono również szereg dodatków z repertuaru BMW M Performance Parts, których część już od marca będzie można dokupić w ramach wyposażenia drogowego do zwykłych, drogowych M2. Sprowadzą się one między innymi do ospoilerowania z włókien węglowych, karbonowych lusterek, czarnego grilla, dyfuzora i bocznych wylotów powietrza, dodatkowo podświetlanych progów i drzwi, pedałów z nierdzewnej stali, kierownicy w Alcantarze, detali w kabinie wykonanych z włókien węglowych, specjalnego malowania karoserii i szeregu zmian natury mechanicznej.
M2 z pakietem wyczynowego wyposażenia uzbrojone będzie w: układu wydechowy z dodatkową przepustnicą, trybami pracy Sport oraz Track i kilkoma wersjami końcówek o średnicy do 93 milimetrów, które będą mogły zostać wykonane z włókien węglowych, obniżone o pięć milimetrów zawieszenie z nowymi sprężynami, które będzie można obniżyć o kolejne 20 milimetrów, amortyzatory z możliwością własnoręcznej regulacji (16 stopni odbicia i 12 kompresji) oraz nowe klocki hamulcowe. Przy silniku coupe producent tym razem nie grzebał.
Do napędu M2 zaprzęgnięty jest rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności prawie trzech litrów z dwuzwojową turbosprężarką. Aluminiowy motor kręci się do siedmiu tysięcy obrotów na minutę i dostarcza maksymalnie 370 koni mechanicznych oraz 465 niutonometrów (500 niutonometrów w trybie overboost). Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez ręczną skrzynię o sześciu przełożeniach lub opcjonalny, dwusprzęgłowy automat M DCT o siedmiu biegach. Z przekładnią M DCT i aktywną funkcją szybkiego startu auto potrzebuje tylko 4,3 sekund na rozwinięcie 100 km/h. Jego prędkość maksymalna ograniczona jest w standardzie do 250 km/h.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M2 Coupe na forumBMW M2 MotoGP Safery CarSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum