Hyundai i20 R5 - Sprawdziany dojrzałości
Założony we wrześniu ubiegłego roku oddział Hyundai Motorsport Customer Racing pracuje intensywnie nad swoim pierwszym samochodem, który będzie kierowany do klientów indywidualnych z całego świata. Mowa o kompaktowej rajdówce i20 w specyfikacji R5. To młodszy brat maszyny, która z powodzeniem startuje w mistrzostwach świata.
Hyundai Motorsport Customer Racing kierowany jest z siedziby Hyundai Motorsport w Alzenau w Niemczech i tam też powstanie drugi, prototypowy egzemplarz nowego i20 R5. Co dzieje się z pierwszym? Ten przechodzi intensywne testy: w kwietniu auto weryfikowano w górach Piemontu, a w tym miesiącu skupiono się na asfalcie i luźnych nawierzchniach w Sardynii, które miały dać wiele odpowiedzi na temat pracy zawieszenia. Data homologacji maszyny wyznaczona jest na lato.
Hyundai i20 R5 do użytku prywatnego wywodzi się z tego samego, pięciodrzwiowego samochodu, który odniósł zwycięstwo w tegorocznym Rajdzie Argentyny, czwartej eliminacji serii World Rally Championship. Model R5 wyposażony jest w turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, obłożony zgodnie z wymogami kategorii R5 ogranicznikiem dopływu powietrza o średnicy 32 milimetrów i współpracujący z pięciobiegową, sekwencyjną skrzynią biegów.
Hyundai zadebiutował w rajdowych mistrzostwach świata z fabrycznym zespołem w sezonie 2000, w którym wystawiono do walki model Accent WRC. Accent służył koreańskiej marce do roku 2003, po którym wycofano się z rajdów. W roku 2014 firma wróciła do WRC z nowym i20 WRC, który od tamtego czasu przyniósł jej dwie wygrane i kilka miejsc na podium. Z auta korzystają dwa, osobno punktowane zespoły: Hyundai Motorsport i Hyundai Motorsport N. Ten pierwszy ukończył ubiegłoroczny sezon na miejscu trzecim w klasyfikacji generalnej.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai i20 R5 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum