
Nissan GT-R Nismo - Roztwór dwuprocentowy
Za kolejną aktualizacją coupe GT-R idzie modernizacja najostrzejszej, drogowej odmiany, którą firmuje oddział Nismo. Maszyna zupełnie nieprzypadkowo zadebiutowała wczoraj na torze Nürburgring, na którym już dziś po południu rozpoczyna się 24-godzinny wyścig dla samochodów GT wszelkiej maści, tym podobnych i eksperymentów.
Twórcy odświeżonego GT-R Nismo obiecują, że maszyna została poprawiona pod każdym względem, co ma kierować do jeszcze lepszego prowadzenia się, lepszego wyważenia i jeszcze większych prędkości możliwych do utrzymania w zakrętach. Coupe korzysta z całkowicie przeprojektowanej przedniej części karoserii, na którą w przypadku Nismo składają się dodatkowe elementy aerodynamiczne, wentylowana, usztywniona maska silnika i zderzaki z włókien węglowych. Z tyłu zmieniły się właściwie tylko końcówki wydechu, które rozsiadają się po bokach karbonowego dyfuzora.

W dwuosobowej, wyścielonej Alcantarą kabinie czeka na nas nowa kierownica, nowa konsola środkowa, kubełkowe fotele Recaro z włókien węglowych i szereg usprawnień. Liczba przycisków pod rękoma kierowcy została zredukowana z 27 do 11, a miejsce na środku zajął powiększony, 8-calowy wyświetlacz dotykowy, który dzięki bardziej czytelnym grafikom ma być łatwiejszy w obsłudze. "Pod spodem" dostaniemy między innymi usztywnione podwozie i przeprojektowane, adaptacyjne zawieszenie z systemem Bilstein DampTronic. W slalomie i zakrętach auto ma być o 2% szybsze od swoje poprzednika.

Ręcznie składany silnik serii VR38DETT o pojemności 3,8 litrów wszedł w kolejny etap swojego życia bez rewolucji. Jednostka V6, popędzana dwoma turbosprężarkami rodem z wyścigowych modeli klasy GT3, dostarcza w dalszym ciągu okrągłe 600 koni mechanicznych, które przenoszone są na wszystkie cztery koła poprzez dwusprzęgłową, sześciostopniową skrzynię biegów. Maksymalny moment obrotowy sięga 652 niutonometrów. GT-R Nismo dostępny będzie w pięciu kolorach karoserii. Jego produkcja ma miejsce w Japonii: silniki składane są w Yokohamie, a całe samochody w Tochigi.
Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan GT-R Nismo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum