
BMW M4 - DTM Champion Edition
BMW po niedzielnym finale na Hockenheimringu może świętować kolejny tytuł mistrzowski kierowców w pucharze Deutsche Tourenwagen Masters. Tak samo, jak dwa lata temu, upichcono z tej okazji limitowaną edycję coupe M4. Sportowa maszyna w specjalnym wydaniu DTM Champion Edition oferuje znacznie więcej, niż tylko podkolorowany wygląd.
Po mistrzowski tytuł serii DTM po raz drugi w swojej karierze sięgnął w miniony weekend Marco Wittmann, 26-letni zawodnik z Niemiec, który wygrał w trzech eliminacjach i sześć razy stawał na podium. W generalce tylko o cztery punkty wyprzedził rywala z Włoch. Wittmann swój pierwszy tytuł zdobył dwa lata temu. Wtedy też przygotowano pierwsze, 431-konne M4 DTM Champion Edition, którego produkcję ograniczono do zaledwie 23 egzemplarzy. Zainteresowanie autem musiało być znacznie większe: najnowszy model zaplanowano na 200 sztuk.

Nowe M4 DTM Champion Edition sprzedawane będzie wyłącznie w białym lakierze o nazwie Alpine White. Karoserię coupe ozdobią pasy w tradycyjnych kolorach BMW Motorsport, a nowe elementy aerodynamiczne, jak spoilery, lotki i dyfuzor oraz boczne lusterka, nakładki na progi i inne detale wykończone będą w nagim karbonie. Kabinę auta okupuje częściowa klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele z włókien węglowych z uprzężami, obszyte skórą Merino i Alcantarą oraz sportowa kierownica. Wyposażenie obejmuje między innymi nawigację Professional, adaptacyjne reflektory w technologii LED, tylne lampy OLED i asystenta parkowania.

Coupe bazuje technologicznie na ekstremalnym BMW M4 GTS. Jego sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik z wtryskiem wody dostarcza aż 500 koni mechanicznych i 600 niutonometrów, które pozwalają rozwinąć setkę w czasie 3,8 sekund i rozpędzić się do 305 km/h. Nowe są elementy regulowanego ręcznie zawieszenia, układu hamulcowego z węglowo-ceramicznymi tarczami, wydechu i felgi serii 666 M z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2. Na terenie Niemiec samochód wyceniono na 148,5 tysięcy euro. Obecnie to co najmniej 640 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M4 DTM Champion Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum