Aktualności
01.04.2017

Toyota TS050 Hybrid Le Mans na celowniku

Na torze Mozna obok najbliższej konkurencji i maszyn niższych klas zadebiutował najnowszy ścigacz marki Toyota, prototyp TS050 Hybrid klasy LMP1 w specyfikacji na nowy sezon World Endurance Championship. Japońska marka obecna jest w mistrzostwach świata od ich samego początku w obecnym formacie, sezonu 2012, od którego Toyota wygrała w sumie jedenaście wyścigów.

Japońska marka wykorzystuje model o oznaczeniu TS050 od ubiegłego roku, w którym zabrakło jej tylko jednego okrążenia do historycznego zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (w ostatnich minutach wyścigu auto uległo awarii i wygrało Porsche). W tym roku gruntownie zmodernizowany prototyp ma być wytrzymalszy, wydajniejszy i... wolniejszy. Zmniejszenie prędkości auta to wynik zmian w przepisach, które ograniczają docisk aerodynamiczny, liczbę pakietów nadwoziowych (dwa zamiast trzech) oraz liczbę dostępnych zestawów ogumienia. Inne zmiany to zwiększone pole widzenia w lusterkach i zamrożenie w porozumieniu z Porsche prac nad węglowymi kadłubami LMP1 do roku 2019.

Toyota TS050 Hybrid

Na układ napędowy TS050 składa się benzynowe V6 o pojemności 2,4 litrów z turbodoładowaniem (zwiększono stopień sprężania, zmieniono komory spalania, blok i głowice), systemy odzyskiwania energii kinetycznej i cieplnej z mniejszymi i lżejszymi silnikami/generatorami oraz usprawnione baterie litowo-jonowe. Samochód znajduje się w najwyższej klasie energetycznej 8 MJ. Oznacza to, że układ napędowy może pracować z pełną mocą w przedziale od 900 do 1000 koni mechanicznych w sumie przez około 27 sekund na jednym okrążeniu pętli Le Mans.

Toyota TS050 Hybrid

W dziewięciu eliminacjach szóstego sezonu World Endurance Championship nową Toyotę poprowadzą: Mike Conway (rocznik 1983, Wielka Brytania), Kamui Kobayashi (1986, Japonia) i Jose Maria Lopez (1983, Argentyna) w samochodzie numer #7 oraz Sebastien Buemi (1988, Szwajcaria), Anthony Davidson (1979, Wielka Brytania) i Kazuki Nakajima (1985, Japonia) w samochodzie numer #8. Do wyścigów Spa i Le Mans wystawiona zostanie trzecia sztuka z załogą Yuji Kunimoto (1990, Japonia), Nicolas Lapierre (1984, Francja) i Stephane Sarrazin (1975, Francja). Pierwszy wyścig sezonu, 6-godzinna eliminacja na torze Silverstone, będzie miał miejsce już szesnastego kwietnia.

Skomentuj na forumUdostępnij