Aktualności
26.04.2017

BMW M550d xDrive Moc czterech turbo

Rozrastające się od początku 2012 roku imperium BMW serii M Performance, doczekało się aktualizacji jednego ze swoich najstarszych modeli. Mowa o limuzynie oraz kombi serii M550d, które kilka lat temu zadowalały się trzema turbosprężarkami. Dziś to za mało. Najprężniejszy motor wysokoprężny świata jest od teraz doładowany poczwórnie!

Pierwsza seria M550d, którą upichcono pięć i pół roku temu miała pod masą 6-cylindrowego Diesla z rodziny TwinPower Turbo o pojemności trzech litrów i mocy 381 koni mechanicznych, otoczonego wynalazkami uskuteczniającymi spalanie oleju napędowego. W nowym M550d silnik ma nadal sześć cylindrów, trzy litry pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa oraz system Start-Stop, który według obowiązujących norm pomiarowych pozwala na utrzymanie spalania w sedanie na poziomie poniżej sześciu litrów na setkę. Nowością są aż cztery turbosprężarki, dla których nie wymyślono nowej nazwy - system firmowany jest nadal jako TwinPower Turbo.

BMW M550d xDrive

Cztery turbosprężarki pracują etapami: przy każdych obrotach silnika angażowane są dwie turbosprężarki niskociśnieniowe o zmiennej geometrii oraz jedna turbosprężarka wysokociśnieniowa, do których powyżej 2,5 tysiąca obrotów na minutę dołącza druga turbosprężarka wysokociśnieniowa. Dodatkowo przy najniższych obrotach silnika dwie turbosprężarki niskociśnieniowe są celowo omijane, tak, aby zbudować wyższe ciśnienie niezbędne do dynamicznego przyspieszenia. W efekcie do dyspozycji będziemy mieli 400 koni mechanicznych oraz 760 niutonometrów, 29 koni i 20 niutonometrów więcej, niż poprzednio.

BMW M550d xDrive

Całą moc na wszystkie cztery koła przenosi 8-stopniowy automat Steptronic oraz adaptacyjny układ xDrive, który faworyzuje tylną oś. Limuzyna rozpędza się do setki w 4,4 sekundy, kombi potrzebuje 4,6 sekund. Prędkość maksymalna ograniczona jest w każdym przypadku do 250 km/h. Standardem w M550d jest między innymi pakiet aerodynamiczny, nowe felgi o średnicy 19 cali, adaptacyjne, obniżone o 10 milimetrów zawieszenie, adaptacyjne wspomaganie kierownicy, nowy układ wydechowy, a także najnowsze systemy z rodziny BMW Connected i systemy wspomagania kierowcy, w ramach których może znaleźć się na przykład zdalne parkowanie przy pomocy kluczyka.

Skomentuj na forumUdostępnij