Subaru WRX STI S208 - Sekretne składniki
Najmocniejsze modele Subaru mają nowego lidera. To kolejna edycja specjalna czterodrzwiowego WRX STI w wydaniu S z oddziału Subaru Tecnica International. W tym roku limitowany, wyposażony we wszystko, co najlepsze model przyjął oznaczenie S208. Aby wejść w jego posiadanie niezbędna będzie nie tylko odpowiednia ilość gotówki, ale również szczęście.
Modele z tej serii produkowane są regularnie od kilkunastu lat, zaczynając od Imprezy WRX STI S201 z 2000 roku. Tegoroczne WRX STI S208, następna przygotowanego ponad dwa lata temu S207, kontynuuje najlepsze tradycje i wchodzi na rynek z gruntownie zmodyfikowanym nadwoziem, wnętrzem, podwoziem i jednostką napędową. Z zewnątrz auto poznamy m.in. po węglowym skrzydle na klapie bagażnika (opcja) lub integrowanym z klapą spoilerze, spoilerze podwieszonym pod przednim zderzakiem, 19-calowych felgach BBS oraz detalach w kolorach czerni i czerwieni. W środku wyróżnią je tabliczki znamionowe, logotypy, czerwone nici i detale oraz kubełkowe fotele Recaro.
Modyfikacje podwozia zaczynają się od zmiany przełożenia układu kierowniczego i ciągną przez nowe rozpory, amortyzatory i sprężyny Bilstein, adaptacyjne zawieszenie DampMatic z przodu, system Active Torque Vectoring z tyłu, ogumienie Dunlop Sport Maxx RT, tarcze hamulcowe Brembo, wzmocnione punkty mocowania i elementy nośne. A to tylko te najważniejsze zmiany. Standardem są systemy wspomagania kierowcy: Rear Vehicle Detection, High Beam Assist oraz Front and Side View Monitors. Opcją jest m.in. zestaw NBR Challenge Package, w skład którego wchodzi poprawiający aerodynamikę body kit, czarne felgi, węglowy dach i inne detale.
Sercem WRX STI S208 pozostaje dwulitrowy, czterocylindrowy boxer z dwuzwojową turbosprężarką. Po ingerencji zespołu STI motor dostarcza 329 koni mechanicznych przy 7200 tysiącach obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy w zakresie 3200-4800 obr/min sięga 432 Nm. To o 21 koni i 10 niutonometrów więcej od zwykłego WRX STI w specyfikacji JDM. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła przez ręczną skrzynię o sześciu biegach. Samochód trafi do sprzedaży wyłącznie na terenie Japonii w liczbie ograniczonej do 450 sztuk, w tym maksymalnie 350 z pakietem NBR. Cena, wliczając podatki: od 6,3 milionów jenów w górę (prawie 200 tysięcy złotych). Co jeśli chętnych będzie więcej niż samochodów? Subaru przeprowadzi wówczas loterię.
Model S208 nie zwiastuje otwarcie końca kariery obecnej generacji WRX STI, ale w Europie widoki są nieco inne. Na rynek brytyjski przygotowano pożegnalne WRX STI Final Edition, wyposażone m.in. w sterowany elektroniczne, centralny mechanizm różnicowy DCCD, 19-calowe felgi, hamulce z częściami Brembo, nowe zderzaki, grill, światła LED oraz wyświetlacz na konsoli środkowej o przekątnej 5,9 cali. Samochód powstanie tylko w 150 egzemplarzach w cenie prawie 34 tysięcy funtów (około 160 tysięcy złotych). Zupełnie nowego WRX, na bazie piątej generacji Imprezy, którą pokazano w ubiegłym roku, jeszcze nie ma.
Źródło/zdjęcia: Subaru Subaru WRX STI S208 na forumSubaru WRX STI Final Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum