Aktualności

Subaru WRX STI S208 - Sekretne składniki

Najmocniejsze modele Subaru mają nowego lidera. To kolejna edycja specjalna czterodrzwiowego WRX STI w wydaniu S z oddziału Subaru Tecnica International. W tym roku limitowany, wyposażony we wszystko, co najlepsze model przyjął oznaczenie S208. Aby wejść w jego posiadanie niezbędna będzie nie tylko odpowiednia ilość gotówki, ale również szczęście.

Modele z tej serii produkowane są regularnie od kilkunastu lat, zaczynając od Imprezy WRX STI S201 z 2000 roku. Tegoroczne WRX STI S208, następna przygotowanego ponad dwa lata temu S207, kontynuuje najlepsze tradycje i wchodzi na rynek z gruntownie zmodyfikowanym nadwoziem, wnętrzem, podwoziem i jednostką napędową. Z zewnątrz auto poznamy m.in. po węglowym skrzydle na klapie bagażnika (opcja) lub integrowanym z klapą spoilerze, spoilerze podwieszonym pod przednim zderzakiem, 19-calowych felgach BBS oraz detalach w kolorach czerni i czerwieni. W środku wyróżnią je tabliczki znamionowe, logotypy, czerwone nici i detale oraz kubełkowe fotele Recaro.

Subaru WRX STI S208

Modyfikacje podwozia zaczynają się od zmiany przełożenia układu kierowniczego i ciągną przez nowe rozpory, amortyzatory i sprężyny Bilstein, adaptacyjne zawieszenie DampMatic z przodu, system Active Torque Vectoring z tyłu, ogumienie Dunlop Sport Maxx RT, tarcze hamulcowe Brembo, wzmocnione punkty mocowania i elementy nośne. A to tylko te najważniejsze zmiany. Standardem są systemy wspomagania kierowcy: Rear Vehicle Detection, High Beam Assist oraz Front and Side View Monitors. Opcją jest m.in. zestaw NBR Challenge Package, w skład którego wchodzi poprawiający aerodynamikę body kit, czarne felgi, węglowy dach i inne detale.

Subaru WRX STI S208

Sercem WRX STI S208 pozostaje dwulitrowy, czterocylindrowy boxer z dwuzwojową turbosprężarką. Po ingerencji zespołu STI motor dostarcza 329 koni mechanicznych przy 7200 tysiącach obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy w zakresie 3200-4800 obr/min sięga 432 Nm. To o 21 koni i 10 niutonometrów więcej od zwykłego WRX STI w specyfikacji JDM. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła przez ręczną skrzynię o sześciu biegach. Samochód trafi do sprzedaży wyłącznie na terenie Japonii w liczbie ograniczonej do 450 sztuk, w tym maksymalnie 350 z pakietem NBR. Cena, wliczając podatki: od 6,3 milionów jenów w górę (prawie 200 tysięcy złotych). Co jeśli chętnych będzie więcej niż samochodów? Subaru przeprowadzi wówczas loterię.

Subaru WRX STI Final Edition

Model S208 nie zwiastuje otwarcie końca kariery obecnej generacji WRX STI, ale w Europie widoki są nieco inne. Na rynek brytyjski przygotowano pożegnalne WRX STI Final Edition, wyposażone m.in. w sterowany elektroniczne, centralny mechanizm różnicowy DCCD, 19-calowe felgi, hamulce z częściami Brembo, nowe zderzaki, grill, światła LED oraz wyświetlacz na konsoli środkowej o przekątnej 5,9 cali. Samochód powstanie tylko w 150 egzemplarzach w cenie prawie 34 tysięcy funtów (około 160 tysięcy złotych). Zupełnie nowego WRX, na bazie piątej generacji Imprezy, którą pokazano w ubiegłym roku, jeszcze nie ma.

Źródło/zdjęcia: Subaru Subaru WRX STI S208 na forumSubaru WRX STI Final Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij