Mercedes-AMG C 63 - Doborowa ósemka
W ostatnich tygodniach AMG wrzuciło do swojego wielkiego worka odświeżoną klasę C w wydaniu 43, której wizerunek buduje skromne - w skali niemieckiego producenta - V6 o mocy 390 koni mechanicznych. Teraz w jego ślady idzie reszta modeli z tej samej rodziny: oto zmodernizowane C 63, model jeszcze mocniejszy i bogatszy o dwa cylindry.
Zmodernizowany C 63 legitymuje się... takimi samymi parametrami, jakimi legitymował się już trzy i pół roku temu. Oznacza to, że podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów dostarcza w podstawowej wersji 476 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów. W modelu C 63 S silnik podkręcony jest do 510 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. W każdym przypadku jednostka współpracuje z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów AMG Speedshift MCT 9G, która wysyła całą moc wyłącznie na tylne koła z felgami o średnicy 18 cali (19 cali w wariancie S). Napędu na obie osie, jak w przypadku AMG C 43, nie przewidziano w ogóle.
Co się zmieniło? Specjaliści Daimlera przygotowali między innymi nową osłonę chłodnicy, zderzaki, progi, felgi, końcówki wydechu oraz dyfuzor w wersji S. Przygotowano też paczkę AMG Aerodynamics z dodatkowymi elementami wpływającymi na aerodynamikę (splitter z przodu, spoiler z tyłu, powiększony dyfuzor i progi). W kabinie trafimy na nowe materiały, kolory, wielofunkcyjną kierownicę, opcjonalne fotele AMG Performance, opcjonalny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala zamiast zwykłej deski rozdzielczej i opcjonalny system Energizing, którego zadaniem jest budowanie odpowiedniego nastroju przez sterowanie oświetleniem, klimatyzacją, fotelami, nagłośnieniem i innymi funkcjami samochodu.
Na uzbrojeniu C 63 znajdzie się między innymi adaptacyjne wspomaganie kierownicy, adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control z trzema trybami pracy (Comfort, Sport i Sport+), elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu tylnej osi, przełącznik trybów jazdy (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Race i Individual) oraz system AMG Dynamics, który pozwala zmienić charakter auta jeszcze bardziej (tryby jazdy Basic, Advanced, Pro i Master). W modelu C 63 S standardem są adaptacyjne poduszki silnika oraz fabryczny system telemetrii AMG Track Pace (opcja w zwykłym C 63). Wśród opcji znajdziemy między innymi wydech Performance z dodatkowymi trzema regulowanymi przepustnicami.
Mercedes-AMG C 63 po aktualizacji debiutuje od razu w czterech wersjach nadwoziowych, jako sedan, kombi, coupe oraz kabriolet (razem osiem wariantów nadwoziowo-napędowych). Podstawowy wariant rozpędza się do setki w czasie od czterech sekund w górę, C 63 S w rozwija 100 km/h w najlepszym wypadku w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną wersji o najmniejszej mocy ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Modelom C 63 S Estate i C 63 S Cabriolet podniesiono limit do 280 km/h, a sedana i coupe C 63 S dopuszczono do prędkości maksymalnej 290 km/h. Cena? Niemiecki producent jeszcze jej nie podaje. Z nowym AMG C 63 można będzie zapoznać się osobiście podczas tegorocznego salonu New York International Auto Show, który będzie otwarty dla zwiedzających od 30 marca do 8 kwietnia.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG C 63 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum