
Adamastor P003RL - Aktywna rola
Małe, sportowe samochodowy z filigranowym, otwartym nadwoziem są od początku świata domeną Brytyjczyków. Nie oznacza to jednak, że wyspiarze mają monopol na tego typu maszyny. Wręcz przeciwnie: chętnych na urozmaicenie rynku nie brakuje. Z drugiego krańca Europy nadchodzi pierwszy, sportowy model marki Adamastor. Jej ojczyzną jest Portugalia.
Marka Adamastor działa od 2012 roku, a jej nazwa wzięła się z jednego z wierszy Luisa de Camoesa, renesansowego poety, w którym Adamastor jako postać mitologiczna reprezentował punkt odniesienia dla portugalskich żeglarzy. Firma od samego początku postawiła sobie za cel produkcję aut o sportowym charakterze w starym stylu: budowanych ręcznie, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego z właścicieli i pozbawionych wynalazków stojących między człowiekiem, a maszyną.

Pierwszym modelem marki Adamastor jest roadster o oznaczeniu P003RL. Sportowe auto dla dwóch osób zbudowane jest na rurowym, stalowym podwoziu zgodnym z regulacjami FIA, które przykrywa karoseria z materiałów kompozytowych. Pojazd mierzy około 4,2 metry długości i w zależności od specyfikacji waży około 850 kilogramów. Niezależne zawieszenie można dowolnie regulować. Silnik umieszczony jest centralnie i napędza tylne koła. Jaki silnik? To już zależy od klienta - Portugalczycy deklarują gotowość na instalację różnego typu jednostek.

P003RL reklamowany jest jako auto gotowe na instalację rzędowych lub widlastych jednostek o czterech lub sześciu cylindrach i pojemności od dwóch to trzech i pół litrów. Skrzynie biegów: ręczna, półautomatyczna lub sekwencyjna. Stosunek mocy do masy: od przeszło 260 do prawie 530 koni mechanicznych na tonę! Model można już zamawiać. Adamastor nie zdradza orientacyjnych cen, ale uprzedza, że w ramach całego pakietu znajduje się obowiązkowy kurs jazdy na torze wyścigowym w celu oceny i ewentualnej poprawy umiejętności kierowcy.
Źródło/zdjęcia: adamastor.com.pt Adamastor P003RL na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum