Aktualności
23.05.2019

BMW X7 M50i Napompowane mocą

Największe i najbardziej luksusowe SUV'y z katalogu BMW zyskały nowe umiejętności, które stawiają je wśród najmocniejszych maszyn swojego segmentu. Mowa o modelach serii X5 oraz X7, które w najnowszych specyfikacjach o oznaczeniu M50i mogą pochwalić się widlastymi ósemkami z rodziny TwinPower Turbo o mocy grubo przeszło 500 koni mechanicznych.

Nowe X5 M50i to maszyna wypełniająca przestrzeń między zwyklejszymi X5 czwartej generacji, a przyszłym X5 M, na którego premierę musimy jeszcze poczekać (X5 M poprzedniej generacji dysponowało mocą 575 KM). X7, które debiutowało jesienią ubiegłego roku, dopiero buduje swoją pozycję, w czym X7 M50i z pewnością nie przeszkodzi. Tym samym oba nowe modele zajmują na chwilę obecną najwyższe stanowisko w swojej rodzinie i oprócz silników wyróżniają się również między innymi ustawieniami zawieszenia, wyposażeniem oraz wykończeniem.

BMW X7 M50i

Pod maską premierowego X5 M50i oraz X7 M50i pracuje turbodoładowana, benzynowa jednostka V8 z technologiami BMW TwinPower Turbo, które odpowiadają na przyrost mocy i ograniczenie zapotrzebowania na paliwo. Silnik o pojemności 4,4 litra dostarcza 530 koni mechanicznych, które dostępne są w zakresie od 5,5 do sześciu tysięcy obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy sięga aż 750 niutonometrów, które dostępne są w szerokim zakresie 1,8-4,6 tysięcy obrotów na minutę. W obu modelach napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła w systemie xDrive za pośrednictwem 8-stopniowego automatu Steptronic oraz mechanizmu różnicowego tylnej osi z elektroniczną blokadą.

BMW X5 M50i

Mniejsze i lżejsze X5 M50i rozpędza się do setki w czasie tylko 4,3 sekund. X7 M50i wychodzi z tej samej próby w wynikiem 4,7 sekund. Obie maszyny proponują do wyboru kilka trybów pracy układu napędowego i zawieszenia (w tym Comfort, Sport), felgi o średnicy do 22 cali, pneumatyczne zawieszenie w opcji, opcjonalne adaptacyjne wspomaganie kierownicy oraz pakiety stylistyczne nadwozia i kabiny. Ile będą kosztować? Tego BMW jeszcze nie zdradza. Za bazowe X5 na terenie Polski płaci się obecnie około 330 tysięcy złotych, a cennik modelu X7 startuje od 393 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij