Lotus Evora GT - Wąskie pole widzenia
Lotus odświeża swoją ofertę na Amerykę Północą, do której od kilku lat wysyła tylko jeden ze swoich modeli, coupe Evora. Maszyna, która zadebiutowała dziesięć lat temu ma już za sobą kilka modernizacji i kilka ewolucji, a najnowszą z nich jest wydanie o oznaczeniu GT, adresowane tylko do klientów na terenie USA oraz Kanady.
Evora GT wyprze z Ameryce Północnej modele Evora Sport 410 oraz Evora 400 jako najmocniejszy Lotus oferowany kiedykolwiek w tej części świata. Nowy model wyróżnia się między innymi panelami karoserii z włókien węglowych, elementami zwiększającymi docisk aerodynamiczny do maksymalnie 64 kilogramów (dwa razy więcej, niż w Evorze 400), nowymi felgami o średnicy 19 cali i 20 cali z tyłu z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2, zawieszeniem ze sprężynami Eibach i amortyzatorami Bilstein oraz tytanowym układem wydechowym (opcja). W najlżejszej konfiguracji coupe waży 1408 kilogramów na sucho (porównywalna Evora 400 jest o 32 kilogramy cięższa).
Silnik Evory GT, widlasta szósta o pojemności 3,5 litra ze sprężarką, po modyfikacjach może pochwalić się mocą 422 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 430 Nm. Taki potencjał pozwala na rozpędzenie się do setki w niecałe cztery sekundy (0-60 mph w 3,8 sekundy) i rozwinięcie prędkości maksymalnej 303 kilometrów na godzinę. Do wyboru jest ręczna skrzynia o sześciu biegach współpracująca z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Torsena lub 6-stopniowy automat z łopatkami przy kierownicy, w przypadku którego V6 dostarcza 450 niutonometrów (0-60 mph w 3,9 sekundy, prędkość maksymalna 280 km/h).
Brytyjskie coupe będzie dostępne w USA i Kanadzie w wersji wyłącznie z fotelami dla kierowcy i pasażera lub w konfiguracji 2+2-osobowej. Standardem będzie m.in. system ESP z kilkoma trybami pracy (Drive, Sport, Race lub Off), tapicerka z Alcantary, fotele Sparco, system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali oraz zaciski hamulcowe AP Racing. Wśród opcji: skórzana tapicerka, węglowy pakiet nadwoziowy, dodatkowy sprzęt grający, lekkie, 10-ramienne felgi oraz możliwość indywidualizacji w ramach usługi Lotus Exclusive. Sugerowana cena producenta na terenie USA: niecałe 97 tysięcy dolarów (obecnie to około 370 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Lotus Cars Lotus Evora GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum