Aktualności

Porsche Taycan 4S - Dwa rozmiary

We wrześniu na trzech kontynentach jednocześnie zadebiutował Taycan, pierwszy produkowany seryjnie model Porsche o napędzie elektrycznym. Sportową limuzynę pokazano od razu w dwóch najmocniejszych wersjach z obietnicą, że wkrótce zobaczymy warianty bardziej dostępne cenowo i mniej wysilone. Oto pierwszy z nich: Taycan 4S.

Samochód w specyfikacji 4S plasuje się poniżej wariantów Turbo oraz Turbo S i stosuje do nazewnictwa znanego ze spalinowych modeli Porsche, które początkowo może wzbudzać nieco zamieszania. W ramach 4S rozróżnimy dwa kolejne warianty: bazowy z mniejszymi bateriami w jednowarstwowej paczce Performance oraz mocniejszy z większą, dwuwarstwową paczką Performance Plus. Ta pierwsza pozwala na wygenerowanie 435 KM mocy w podstawowych trybach jazdy i 530 KM w trybie overboost, ta druga na 490 KM i maksymalnie 571 KM w trybie overboost (dla porównania: oba warianty Turbo startują z poziomu 625 KM). Maksymalny moment obrotowy w bazowym 4S sięga 640 Nm, w wersji Performance Plus jest o 10 niutonometrów większy.

Porsche Taycan 4S

Na układ napędowy Taycana składają się dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi (w 4S na przedniej mniejszy, niż w modelach Turbo), a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła, a wszystkie systemy podwozia współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym poprzez centralę sterowania Porsche 4D Chassis Control. Standardem jest między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, żeliwne tarcze hamulcowe o średnicy 360 milimetrów z przodu i 358 mm z tyłu, czerwone zaciski hamulcowe, 19-calowe, aerodynamiczne felgi Taycan S Aero oraz adaptacyjne reflektory PDLS Plus.

Porsche Taycan 4S

Taycan 4S będzie umożliwiał ładowanie baterii o pojemności 79,2 kWh ze szczytową mocą 225 kW, a w przypadku baterii Performance Plus o pojemności 93,4 kWh będzie można wykorzystać stacje ładowania dostarczające do 270 kW. Zasięg w cyklu mieszanym WLTP wyliczany jest na maksymalnie 407 kilometrów w bazowym 4S i maksymalnie 463 kilometry w wersji z bateriami Performance Plus (to największy zasięg ze wszystkich Taycanów, którymi pochwalono się do tej pory). Model można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze mają trafić do dealerów w styczniu przyszłego roku. Cennik modelu Taycan 4S na terenie Niemiec zaczyna się od niecałych 107 tysięcy euro, wliczając VAT i lokalne opłaty (aktualnie to okolice 455 tysięcy złotych).

Porsche Taycan
4S4S PlusTurboTurbo S
Moc (KM)435490625625
Moc overboost (KM)530571690761
Moment obrotowy (Nm)6406508501050
0-100 km/h (s)4,04,03,22,8
0-200 km/h (s) 13,312,910,69,8
V-max (km/h)250250260260
Baterie (kWh)79,293,493,493,4
Zasięg WLTP (km)333-407386-463381-450388-412
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Taycan na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij