Aktualności
14.09.2021

Mercedes-Maybach EQS Przedseryjny unikat

Elektryczna limuzyna EQS od Daimlera doczekała się już bazowej wersji pod marką Mercedes-Benz oraz sportowego wydania pod szyldem Mercedes-AMG. W przyszłości można spodziewać się kolejnych EQS, a już dawno temu zaplanowano, że pod tą nazwą pojawi się również luksusowy SUV dużego formatu. Już teraz zapowiada go koncept pod marką Mercedes-Maybach.

Rozdzielenie Mercedesów na popularne Benzy, sportowe AMG oraz luksusowe Maybachy przeprowadzono kilka lat temu w ramach gruntownych porządków w ofercie Daimlera. Do tej pory pod marką Mercedes-Maybach wylansowano tylko kilka modeli produkcyjnych, dla których punktem wyjścia były największe Mercedesy, limuzyna klasy S, kabriolet klasy S, terenówka klasy G oraz duży SUV o oznaczeniu GLS. Koncept EQS, jedna z wielu premier tegorocznej wystawy IAA Mobility w Monachium, to zapowiedź zupełnie nowego, wielkiego SUV'a o napędzie elektrycznym, który ma trafić wkrótce do produkcji seryjnej. To zapowiedź Maybacha, który wprowadzi markę w drugie stulecie jej działalności.

Mercedes-Maybach EQS

Koncepcyjny EQS nie pozostawia żadnych złudzeń: będzie to jeden z największych i najbardziej luksusowych SUV'ów na drogach publicznych. Koncept rządzi się własnymi prawami: ogromny grill, wykończenia zderzaków, ozdobne słupki boczne, aluminiowe felgi o średnicy aż 24 cali czy czteroosobowa kabina z miejscem na postawienie ulubionego kwiatka to elementy, które przed wejściem do produkcji seryjnej zostaną odpowiednio przeskalowane i przeprojektowane. Rozpościerająca się od lewego słupa A do prawego słupka A, cyfrowa deska rozdzielcza scalająca trzy ekrany to rozwiązanie, które znamy już z limuzyny EQS - te same technologie zostaną przeniesione do seryjnego SUV'a.

Mercedes-Maybach EQS

Seryjny model zostanie oparty na modułowej platformie, którą Daimler już teraz wykorzystuje w elektrycznych Mercedes-Benzach. SUV o nazwie EQS ma być gotowy do produkcji już w przyszłym roku, najpierw jako Mercedes-Benz, a dopiero po jakimś czasie również jako Mercedes-Maybach. Według założeń producenta samochód ma pozwalać na pokonanie do 600 kilometrów bez konieczności ładowania baterii (według norm WLTP). Poza konceptem EQS na wystawę IAA Mobility przywieziono również inne premiery niemieckiej marki: seryjną limuzynę EQS w 761-konnym wydaniu AMG, seryjną limuzynę EQE oraz koncept zapowiadający elektryfikację klasy G.

Skomentuj na forumUdostępnij