Aktualności
25.03.2022

Porsche 911 Classic Club Coupe Na specjalne życzenie

Porsche uruchomiło jakiś czas temu nową usługę pod dźwięczną nazwą Sonderwunsch, która w ramach kilku oddziałów wyspecjalizowanych w indywidualizacji i renowacji pozwoliła na fabryczne modyfikacje zabytkowych modeli od lat siedemdziesiątych począwszy. Oto najnowszy efekt takich prac: jedyne w swoim rodzaju 911 Classic Club Coupe.

Program Sonderwunsch - dosłownie "na specjalne życzenie" - łączy specjalistów z oddziałów Porsche Classic, Porsche Exclusive Manufaktur oraz Porsche Tequipment. Ich pierwsze dzieło, maszyna nosząca wymowną plakietkę "No. 001/001" to zbudowane tylko w jednym egzemplarzu 911 Classic Club Coupe, dla którego punktem wyjścia był używany, zaniedbany egzemplarz modelu 911 Carrera generacji 996, który opuścił fabrykę w 1998 roku. Kompletna transformacja auta trwała ponad dwa i pół roku, a cały projekt został zrealizowany na specjalne zamówienie działającego od 1955 roku Porsche Club of America, najstarszego i największego klubu właścicieli samochodów marki Porsche na świecie, który zszesza pasjonatów ze Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Zdjęcie Porsche 911 Classic Club Coupe

Lista specjałów, które składają się na 911 Classic Club Coupe jest długa i soczysta: lakier nadwozia Sport Grey Metallic wzorowany na kolorze z limitowanego modelu 911 Sport Classic generacji 997, wybrzuszony dach na wzór samochodów wyścigowych, które muszą zmieścić kierowcę w kasku, felgi Fuchs o średnicy 18 cali, tylne skrzydło typu "kaczy kuper" z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami szklanymi na wzór słynnego 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku, detale karoserii i wnętrza w niebieskich kolorach Porsche Club of America, fotele z tapicerką w pepitkę, nowy system multimedialny Porsche Classic Communication Management Plus, pokrowiec na samochód, zestaw bagażowy, nowy zestaw narzędziowy oraz... podwozie i układ napędowy prosto z 911 GT3 drugiej generacji.

Zdjęcie Porsche 911 Classic Club Coupe

Baza w postaci sportowego 911 GT3 oznacza, że za tylną osią upchnięty został płaski, 6-cylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 3,6 litra o mocy 381 koni mechanicznych. W celu dostrojenia podwozia i aerodynamiki nad samochodem pracowali specjaliści z Porsche Development Centre w Weissach, w którym przeprowadzono również finalne testy pojazdu. Na torze testowym w Weissach, a także w placówkach Nardo we Włoszech i Idiada w Hiszpanii próbom poddawano również dodatkowy egzemplarz rozwojowy, który po zakończeniu prac został rozebrany na części pierwsze aby zachować unikatowy charakter 911 Classic Club Coupe. Czy ktoś będzie chętny na realizację czegoś podobnego? Samochodów do przeróbek z pewnością nie zabraknie: w latach 1997-2006 z fabryk Porsche wyjechało ponad 175 tysięcy egzemplarzy 911 generacji 996.

Skomentuj na forumUdostępnij