Aktualności

Mercedes-AMG EQE SUV - Wielozadaniowy wariant

Populacja elektrycznych Mercedesów uległa powiększeniu. Modeli tego typu jest już tyle, że marce już jakiś czas temu skończyły się pomysły na nazwy. Jesienią ubiegłego roku przywitaliśmy limuzynę EQE, a do flagowej limuzyny EQS wiosną tego roku dołączył SUV o nazwie EQS SUV. Teraz przyszedł czas na mniejszego SUV'a o nazwie - zgadliście - EQE SUV.

Najnowsza produkcja niemieckiego giganta, w przeciwieństwie do poprzedników spod znaku EQS i limuzyny EQE, debiutuje od razu w bazowym wydaniu pod marką Mercedes-Benz oraz w sportowym wcieleniu pod marką Mercedes-AMG. W przypadku AMG można mówić o pierwszym, elektrycznym SUV'ie firmowanym przez ten oddział i kolejnym elektryku AMG po zeszłorocznej limuzynie EQS 53, która dysponuje mocą aż 761 koni mechanicznych oraz tegorocznych limuzynach typu EQE 43 i EQE 53, które operują w zakresie od 476 do 687 koni mechanicznych. AMG EQE SUV wzorem limuzyny sponsorowany jest również przez liczby 43 oraz 53. Co dokładnie kryje się za takimi oznaczeniami?

Zdjęcie Mercedes-AMG EQE SUV

AMG EQE SUV ma prawie 4,9 metra długości, waży co najmniej 2,6 tony i dysponuje bagażnikiem o pojemności 520 litrów. Samochód dziedziczy układ napędowy i technologie po limuzynie, a dzięki przewadze wieku nad wcześniejszymi modelami z serii EQ może pochwalić się najnowszą, cyfrową deską rozdzielczą z kilkoma ekranami i zaktualizowanym oprogramowaniem, które po zajęciu miejsca za kierownicą mogą przytłoczyć. Obie wersje poruszają się dzięki parze silników elektrycznych, rozdzielonej między obie osie. Energia elektryczna przechowywana jest w paczce litowo-jonowych baterii o pojemności 90,6 kWh, które można ładować na stacjach o mocy do 170 kW (kwadrans ładowania w idealnych warunkach ma pozwolić na uzupełnienie energii na pokonanie około 170 kilometrów).

Zdjęcie Mercedes-AMG EQE SUV

Maksymalna moc układu napędowego w przypadku wersji 43 sięga 476 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 858 Nm. Model 53 jest bardziej skomplikowany: standardowe wydanie ma 625 koni mechanicznych oraz 950 niutonometrów, z pomocą pakietu AMG Dynamic Plus możemy wycisnąć 687 KM i okrągłe 1000 Nm! Napęd przenoszony jest stale w regulowanym systemie AMG Performance 4Matic+, a do wyboru mamy pięć trybów jazdy (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual). Standardem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie i koła skrętne tylnej osi, w 53 dostaniemy również adaptacyjne stabilizatory. Osiągi: od zera do setki w 4,3 sekundy, maksymalnie 210 km/h i zasięg do 488 kilometrów w AMG 43 oraz od zera do setki w maksymalnie 3,5 sekundy, prędkość od 220 do 240 km/h i zasięg do 470 kilometrów w najlepiej uzbrojonym AMG 53.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG EQE SUV na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij