Aktualności
17.10.2022

Mercedes-AMG EQE SUV Wielozadaniowy wariant

Populacja elektrycznych Mercedesów uległa powiększeniu. Modeli tego typu jest już tyle, że marce już jakiś czas temu skończyły się pomysły na nazwy. Jesienią ubiegłego roku przywitaliśmy limuzynę EQE, a do flagowej limuzyny EQS wiosną tego roku dołączył SUV o nazwie EQS SUV. Teraz przyszedł czas na mniejszego SUV'a o nazwie - zgadliście - EQE SUV.

Najnowsza produkcja niemieckiego giganta, w przeciwieństwie do poprzedników spod znaku EQS i limuzyny EQE, debiutuje od razu w bazowym wydaniu pod marką Mercedes-Benz oraz w sportowym wcieleniu pod marką Mercedes-AMG. W przypadku AMG można mówić o pierwszym, elektrycznym SUV'ie firmowanym przez ten oddział i kolejnym elektryku AMG po zeszłorocznej limuzynie EQS 53, która dysponuje mocą aż 761 koni mechanicznych oraz tegorocznych limuzynach typu EQE 43 i EQE 53, które operują w zakresie od 476 do 687 koni mechanicznych. AMG EQE SUV wzorem limuzyny sponsorowany jest również przez liczby 43 oraz 53. Co dokładnie kryje się za takimi oznaczeniami?

Zdjęcie Mercedes-AMG EQE SUV

AMG EQE SUV ma prawie 4,9 metra długości, waży co najmniej 2,6 tony i dysponuje bagażnikiem o pojemności 520 litrów. Samochód dziedziczy układ napędowy i technologie po limuzynie, a dzięki przewadze wieku nad wcześniejszymi modelami z serii EQ może pochwalić się najnowszą, cyfrową deską rozdzielczą z kilkoma ekranami i zaktualizowanym oprogramowaniem, które po zajęciu miejsca za kierownicą mogą przytłoczyć. Obie wersje poruszają się dzięki parze silników elektrycznych, rozdzielonej między obie osie. Energia elektryczna przechowywana jest w paczce litowo-jonowych baterii o pojemności 90,6 kWh, które można ładować na stacjach o mocy do 170 kW (kwadrans ładowania w idealnych warunkach ma pozwolić na uzupełnienie energii na pokonanie około 170 kilometrów).

Zdjęcie Mercedes-AMG EQE SUV

Maksymalna moc układu napędowego w przypadku wersji 43 sięga 476 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 858 Nm. Model 53 jest bardziej skomplikowany: standardowe wydanie ma 625 koni mechanicznych oraz 950 niutonometrów, z pomocą pakietu AMG Dynamic Plus możemy wycisnąć 687 KM i okrągłe 1000 Nm! Napęd przenoszony jest stale w regulowanym systemie AMG Performance 4Matic+, a do wyboru mamy pięć trybów jazdy (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual). Standardem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie i koła skrętne tylnej osi, w 53 dostaniemy również adaptacyjne stabilizatory. Osiągi: od zera do setki w 4,3 sekundy, maksymalnie 210 km/h i zasięg do 488 kilometrów w AMG 43 oraz od zera do setki w maksymalnie 3,5 sekundy, prędkość od 220 do 240 km/h i zasięg do 470 kilometrów w najlepiej uzbrojonym AMG 53.

Skomentuj na forumUdostępnij