Aktualności
22.11.2022

Pininfarina Battista 200 km/h w 4,75 sekundy

Tydzień temu Rimac pochwalił się osiągnięciem prędkości 412 km/h przez elektryczne super coupe Nevera. I na tym rekordów nie koniec! Teraz rekordowymi wynikami testów przyspieszeń pochwaliła się Pininfarina z modelem Battista, który bazuje na technologiach Rimaca. Rozwinięcie 200 km/h zajęło niecałe pięć sekund!

Automobili Pininfarina, najmłodszy oddział słynnego, włoskiego studia stylistycznego, dedykowany produkcji samochodów drogowych własnej marki, pokazał coupe Battista na początku 2019 roku na salonie samochodowym w Genewie. Produkcja ruszyła na początku tego roku, latem ukończono pierwszą sztukę produkcyjną, a kilka tygodni temu, w październiku pierwsze egzemplarze dotarły do USA. Samochód produkowany jest ręcznie w Cambiano, a każda sztuka podlega programowi indywidualizacji. W ramach przynależności do wielkiej rodziny Volkswagena w modelu Battista, nazwanego tak na cześć założyciela działającej nieprzerwanie do ponad dziewięćdziesięciu lat Pininfariny, wykorzystano elektryczny układ napędowy prosto od chorwackiego Rimaca.

Zdjęcie Pininfarina Battista

Battista opiera się o układ napędowy Rimaca, rozwiązanie bliźniacze do modelu Nevera. Na pokładzie coupe znalazły się cztery silniki elektryczne, po dwa na każdej osi i paczka baterii, które ulokowano w tunelu środkowym oraz za plecami kierowcy i pasażera. Maksymalna moc dochodzi do 1927 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sięga 2340 niutonometrów. Baterie o pojemności 120 kWh mają zapewnić zasięg do około 480 kilometrów. Ładowanie baterii z poziomu 20% do 80% naładowania może zajmować niecałe dwadzieścia pięć minut. Prognozowane osiągi: niecałe dwie sekundy w sprincie do 100 km/h, niecałe sześć sekund w sprincie do 200 km/h i niecałe dwanaście sekund w sprincie do 300 km/h! Prędkość maksymalną ograniczono do 350 km/h.

Zdjęcie Pininfarina Battista

W ostatnich dniach seryjna Pininfarina Battista zadebiutowała na Bliskim Wschodzie i wyjebała na tor wyścigowy Dubai Autodrome, na którym zweryfikowano jej osiągi. Wynik? To kilka oszałamiających rekordów świata: od zera do 60 mil na godzinę w 1,79 sekundy, od zera do stu kilometrów na godzinę w 1,86 sekundy, od zera do 120 mph w 4,49 sekundy, od zera do 200 km/h w 4,75 sekundy i droga hamowania od 100 km/h do zera długości tylko 31 metrów! Aby zostać właścicielem samochodu i doświadczyć takich osiągów na własnej skórze, trzeba wydać co najmniej 2,2 miliona euro plus podatki (obecnie to ponad 10,3 miliona złotych). Włosi zamierzają zbudować tylko 150 egzemplarzy.

Skomentuj na forumUdostępnij