Aktualności

AC Cobra GT - Dla koneserów

AC Cars zapowiada zupełnie nową Cobrę GT, otwarcie swojej nowej siedziby głównej i powrót na rynki europejskie. Nowy roadster brytyjskiej marki, która działa nieprzerwanie od ponad 120 lat, pozostanie wierny stylistycznie i technologicznie swojemu oryginałowi: pod maską znajdziemy w nim widlastą ósemkę.

AC Cars działa nieprzerwanie od 1901 roku, w którym zostało założone z myślą o produkcji motocykli i automobili. Wizerunek firmy, jaki znamy obecnie, ukształtował się w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych za sprawą sportowego modelu Ace, który po połączony z amerykańskim V8 od Forda przeobraził się w słynną Cobrę. Dziś przyszłość AC Cars definiowana jest przez zaprojektowaną od zera Cobrę GT z otwartą karoserią, która będzie miała swoją oficjalną, publiczną premierę już w kwietniu. AC zbiera już pierwsze rezerwacje i rusza z prywatnymi, zamkniętymi pokazami nowego modelu na terenie Wielkiej Brytanii oraz Europy. Produkcja będzie limitowana, a pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w przyszłym roku.

Zdjęcie AC Cobra GT

Cobra GT nie dzieli ze swoimi poprzednikami żadnych części, a nad samochodem pracowano przez ostatnie trzy lata. Roadster bazuje na przestrzennej ramie z elementów wytłaczanych z aluminium i odziany jest w karoserię z włókien węglowych, której zaprojektowanie powierzono studiu Icona Design Group. Rozstaw osi w porównaniu do Cobry MkVI zwiększono o prawie trzydzieści centymetrów, do 2,57 metra, ale cały pojazd wydłużył się tylko o 11 centymetrów, do 4225 milimetrów. Pod maskę trafił silnik V8, który będzie dostarczał do 663 koni mechanicznych oraz 780 niutonometrów. Do wyboru: ręczna skrzynia o sześciu biegach lub 10-stopniowy automat. Cobra GT o masie nieprzekraczającej 1500 kilogramów będzie rozpędzać się do serki w niecałe 3,5 sekundy.

Zdjęcie AC Cobra GT

Razem z nowym modelem AC Cars planuje duże zmiany w swoich strukturach. Przy torze wyścigowym Donington Park powstanie nowa kwatera główna marki, a nowe fabryki na terenie Wielkiej Brytanii i Niemiec pozwolą nie tylko na zwiększenie produkcji, ale również na podbój całego kontynentu. Cobrę GT na rodzimym rynku wyceniono na co najmniej 285 tysięcy funtów, wliczając podatki (aktualnie to równowartość co najmniej 1,5 miliona złotych). Plus koszty wyposażenia dodatkowego z długiej listy opcji oraz indywidualizacji. Docelowo samochód ma być dostępny i homologowany do zwykłego użytku drogowego na całym świecie.

Zdjęcie AC Cobra Roadster GT

Aktualizacja 11.05.2023 / Zupełnie nowa Cobra Roadster GT, efekt milionów euro wyłożonych na inwestycje w ciągu minionych czterech lat, zadebiutowała w Londynie przed zaproszonymi gośćmi oraz potencjalnymi klientami. Samochód o mocy aż 663 koni mechanicznych i masie własnej w okolicach 1450 kilogramów można zamawiać z kierownicą po prawej lub lewej stronie oraz ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. AC Cars planuje, że rocznie będzie budować do 250 egzemplarzy. Zamówień jest już tyle, że pierwszy rok produkcji został zarezerwowany w całości. Cena za sztukę: od okolic 285 tysięcy funtów (aktualnie to równowartość prawie 1,5 miliona złotych).

Źródło/zdjęcia: AC Cars, accars.eu AC Cobra GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij