Aktualności
08.04.2023

Lexus LC Bardziej intuicyjny

LC ze stajni Lexusa, którego produkcja weszła w minionym miesiącu w siódmy rok, doczekał się modernizacji przygotowanych na przyszłoroczny model rocznikowy. Oprócz zmian w obrębie multimediów czy podwozia dla chętnych na zakup coupe oraz kabrioletu opracowano także specjalną wersję o nazwie Ultimate Edition.

Model LC został pokazany światu na początku 2016 roku jako luksusowy grand tourer z klasycznym, wolnossącym V8 o pojemności pięciu litrów pod maską. Obecnie z takim silnikiem oferowane jest coupe i kabriolet, a oprócz tego coupe dostępne jest także jako hybryda z 3,5-litrowym silnikiem V6. Model spalinowy dysponuje mocą 464 koni mechanicznych i momentem obrotowym 530 niutonometrów, które pozwalają na rozwinięcie setki w 4,7 sekundy i rozpędzenie się do 270 km/h. W hybrydzie silnik spalinowy dostarcza 299 KM oraz 348 Nm, a z silnika elektrycznego płynie dodatkowe 179 KM oraz 300 Nm (maksymalna moc układu napędowego sięga 359 koni mechanicznych). Hybryda osiąga setkę w równe pięć sekund i może rozpędzić się maksymalnie do 250 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Lexus LC

W zmodernizowanym LC w kabinie pojawił się nowy system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 12,3 cala, który zastąpił 10-calowy ekran z touchpadem na tunelu środkowym. Nowe multimedia obejmują m.in. asystenta głosowego, interaktywny system nawigacji oraz łączność z urządzeniami przenośnymi, co pozwoli na zdalne sterowanie klimatyzacją czy szybami. Nowością jest także nagłośnienie Mark Levison, dodatkowe kolory tapicerki i karoserii, nowe felgi i rozbudowane systemy wspomagania kierowcy. LC po modernizacji może pochwalić się również poprawionym zawieszeniem, układem kierowniczym, układem hamulcowym, poduszkami silnika i poprawioną pracą automatycznej skrzyni biegów o dziesięciu przełożeniach.

Zdjęcie Lexus LC

Na właścicieli spalinowego LC będzie czekać nowy tryb jazdy Expert, który rozłącza kontrolę trakcji i pozwala na prowadzenie auta w poślizgu. Dla wersji hybrydowej przygotowano ulepszoną baterię, która pozwala na jeszcze wydajniejsze korzystanie z dodatkowej mocy. Jesienią ruszy produkcja coupe i kabrioletów w specjalnym wydaniu Ultimate Edition z silnikami V8. Znaki rozpoznawcze: biały lakier Hakugin White z czarnymi detalami, kabina w błękitnym odcieniu Kachi-Blue, przedni zderzak z nowymi elementami aerodynamicznymi, węglowe skrzydło z tyłu w coupe oraz specjalnie zestrojony przez rzemieślników Takumi silnik i mechanizm różnicowy. Ceny Lexusa LC na polskim rynku zaczynają się od 668,5 tysiąca złotych za hybrydę i 710,3 tysięcy złotych za wersję spalinową.

Skomentuj na forumUdostępnij