Aktualności
19.04.2023

Porsche Cayenne Obszerne zmiany

Trzecia generacja Cayenne doczekała się gruntownej modernizacji, która wprowadza znaczące zmiany stylistyczne, poprawia osiągi auta w każdym terenie, zwiększa jego wartości użytkowe i przywraca widlastą ósemkę do wersji Cayenne S. Ma to być jedna z największych aktualizacji linii modelowej w całej historii Porsche.

Pierwsze Cayenne weszło na rynek w 2002 roku, a od 2017 roku Porsche sprzedaje na całym świecie trzecią generację. To najlepiej sprzedający się model marki: tylko w ubiegłym roku rozeszło się ponad 95,6 tysiąca egzemplarzy. W tym roku na klientów będzie czekało gruntownie zmodernizowane Cayenne i Cayenne Coupe: nowy wygląd przedniej i tylnej części nadwozia, nowe felgi w rozmiarze od 20 do 22 cali, adaptacyjne reflektory HD Matrix LED, cyfrowy kokpit w systemie Porsche Driver Experience wzorowany na elektrycznym Taycanie z możliwością instalacji dodatkowego ekranu dla pasażera z przodu, przeprojektowane przełączniki, nowy system kontroli jakości powietrza w kabinie, zoptymalizowane zawieszenie (w opcji pneumatyczne), podniesiona moc każdej wersji silnikowej, kuracje odchudzające, rozbudowane systemy wspomagania kierowcy i wiele innych.

Zdjęcie Porsche Cayenne

Trzonem europejskiej oferty będą trzy wersje silnikowe. Bazowe Cayenne napędza 3-litrowe V6, które generuje 353 KM oraz 500 Nm (13 KM i 50 Nm więcej, niż poprzednio). Widlasta szóstka zasila również Cayenne E-Hybrid, w którym moc silnika elektrycznego podniesiono ze 136 do 176 KM (moc systemowa: 470 koni mechanicznych). Zasięg hybrydy z bateriami powiększonymi z 17,9 do 25,9 kWh wzrósł w trybie elektrycznym do 90 kilometrów, zależnie od wyposażenia. W nowym Cayenne S w miejscu V6 z poprzedniej wersji S znajdziemy 4-litrowe, podwójnie turbodoładowane V8. Silnik dostarcza 474 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów (34 KM i 50 Nm więcej, niż w poprzednim V6), które pozwalają rozpędzić się do setki w 4,7 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 273 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Porsche Cayenne

Najmocniejszym wariantem pozostanie Cayenne Coupe Turbo GT... dla którego z racji na normy emisji spalin zabrakło miejsca na rynkach Unii Europejskiej. W modelu tym zwiększono moc 4-litrowego V8 z 640 do 659 koni mechanicznych. Osiągi: od zera do setki w 3,3 sekundy i prędkość maksymalna 305 kilometrów na godzinę. W Polsce ceny zmodernizowanego Cayenne mają zaczynać się od 428 tysięcy złotych za wersję bazową, która w standardzie została wzbogacona o m.in. reflektory LED Matrix, zawieszenie Porsche Active Suspension Management, 20-calowe felgi, wspomaganie parkowania i schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Najdroższe będzie Cayenne Coupe S: od 555 tysięcy złotych w górę. Pierwsze sztuki mają zostać oddane w ręce właścicieli w lipcu.

Skomentuj na forumUdostępnij