Aktualności
29.08.2023

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Najpotężniejsze w historii

Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant w całej linii swoich największych SUV'ów, która wiosną tego roku przeszła gruntowną modernizację. Mowa oczywiście o rodzinie Caynne, na szczycie której stało w ostatnich miesiąch blisko 660-konne Turbo GT. Teraz miejsce na szczycie zajmuje Cayenne Turbo E-Hybrid.

Cayenne Turbo w wydaniu hybrydowym nie jest pozornie niczym nowym: latem 2019 roku pojawiło się pierwsze Turbo S E-Hybrid z 550-konnym silnikiem spalinowym oraz 136-konnym elektrycznym, legitymujące się całkowitą mocą 680 koni mechanicznych, a po tegorocznych modernizacjach jego możliwości podskoczyły do okrągłych 700 KM. Podskoczyły tylko na kilka miesięcy. Dziś Turbo S E-Hybrid zostaje zastąpione przez nowe Cayenne Turbo E-Hybrid. Porsche po raz kolejny skupiło się na znacznej poprawie osiągów silnika spalinowego oraz poprawie wydajności silnika elektrycznego i baterii, co będzie przekładać się na zwiększony zasięg w elektrycznym trybie jazdy. Nowy model legitymuje się maksymalną mocą aż 739 koni mechanicznych - to najpotężniejsze, seryjne Cayenne w historii!

Zdjęcie Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Głównym składnikiem Cayenne Turbo E-Hybrid jest podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, z którego wyciśnięto tym razem 599 koni mechanicznych. Jednostkę wspiera elektryczny motor o mocy zwiększonej do 176 KM, który karmi się z akumulatorów o pojemności 25,9 kWh, umieszczonych pod podłogą bagażnika. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi teraz aż do 739 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 950 niutonometrów! Osiągi: od zera do setki w 3,7 sekundy i prędkość maksymalna 295 kilometrów na godzinę. W trybie elektrycznym można pokonać teraz do 82 kilometrów, a czas ładowania skraca nowa, pokładowa ładowarka. W standardzie dostaniemy m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, skrętną tylną oś oraz adaptacyjne reflektory LED HD Matrix.

Zdjęcie Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Nowa hybryda dostępna będzie w podstawowej wersji nadwoziowej, a także jako pięciodrzwiowe Coupe. Na niektórych rynkach dostępne będzie także Coupe z pakietem GT: obniżone o dziesięć milimetrów zawieszenie, szersze ogumienie, zmiana pochylenia kół przedniej osi, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, 22-calowe felgi i inne. Cayenne Turbo E-Hybrid GT ma rozpędzać się do setki w czasie 3,6 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 305 kilometrów na godzinę. Samochody można już zamawiać. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tysięcy złotych. Za Coupe trzeba będzie zapłacić co najmniej 880 tysięcy złotych, a Coupe GT będzie wiązało się z wydatkiem przekraczającym jeden milion złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij