Aktualności
09.09.2023

Ford Mustang Mach-E Rally Gonitwa w kurzu

Elektryczny Mach-E, który ośmiela identyfikować się jako rasowy Mustang, cały czas pracuje nad poprawą swojego wizerunku. Tym razem zachciało mu się ruszyć radośnie na podbój szutrowych dróg. Cała zabawa zaowocowała nową wersją, która wkrótce trafi do produkcji seryjnej: oto terenowy Mustang Mach-E Rally.

Elektryczny Mustang Mach-E Rally pojawił się w salonach sprzedaży pod koniec 2020 roku i do dzisiaj stał się jednym z najpopularniejszych modeli w swojej klasie (wliczając rynek polski: w ubiegłym roku był drugim najpopularniejszym elektrykiem ze sprzedażą na poziomie 745 egzemplarzy). Już wkrótce model dostępny będzie w wersji, która została przygotowana specjalnie z myślą o jeździe po luźnych nawierzchniach - Rally. Zamaskowany prototyp pokazano w lipcu przy okazji Festiwalu Prędkości w Goodwood, a po raz pierwszy bez kamuflażu samochód przedstawiono światu na targach IAA Mobility w Monachium. Rally został oparty na najmocniejszej odmianie z dotychczasowych, wersji Mach-E GT z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem wszystkich czterech kół.

Zdjęcie Ford Mustang Mach-E Rally

Co zmieniono w terenowym Mach-E Rally? Przede wszystkim podwozie i zawieszenie: prześwit w porównaniu do Mach-E GT zwiększono o 20 milimetrów, od spodu zamontowano nowe osłony ochronne silników, na listwach drzwi i nadkolach znalazła się ochronna folia, na wyposażeniu opcjonalnym pojawiły się chlapacze, a z przodu umieszczono punkt z wbudowanym zaczepem do haka wyciągarki. Auto uzbrojono w specjalnie dostrojone sprężyny, adaptacyjne amortyzatory MagneRide, 19-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin CrossClimate2 oraz hamulce Brembo z 385-milimetrowymi tarczami na przedniej osi. Wisienką na torcie mają być czarne detale karoserii oraz efektowny spoiler z tyłu, który inspirowano na rozwiązaniach z ostatniego Focusa RS.

Zdjęcie Ford Mustang Mach-E Rally

Elektryczny układ napędowy w przypadku Mach-E Rally dostarcza maksymalnie 358 kW mocy - 487 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: co najmniej 880 niutonometrów. Samochód wozi ze sobą akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej 91 kWh. Nowością jest tryb jazdy RallySport Drive, który ma zapewniać jak najlepsze prowadzenie na luźnej nawierzchni o każdej porze roku. Możliwości auta testowano między innymi na nowym torze rajdowym w zakładach Michigan Proving Ground, na który zaproszono weteranów rallycrossu. Mustanga Mach-E Rally będzie można zamawiać na początku przyszłego roku, pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli niedługo później.

Skomentuj na forumUdostępnij