Aktualności
07.10.2023

Sacrilege 911 Elektryczne przejście

Swoją obecność na mapie zakładów oferujących daleko idące restomody klasycznego Porsche 911 zaznaczyło amerykańskie Sacrilege Motors. Pierwszym samochodem prezentującym możliwości firmy jest limitowany model 911 America Roadster z 1992 roku, który został zaopatrzony w nowy, elektryczny układ napędowy.

Sacrilege Motors zostało założone w 2020 roku przez zespół specjalizujący się wcześniej w modyfikacjach i serwisowaniu drogowych samochodów Porsche, a także obsłudze wyścigowych pucharówek (911 GT3 Cup). Firmę powołano do życia specjalnie z myślą o modernizacji klasycznych 911, które produkowano w okresie od 1974 do 1994 roku. Jednym z głównych założeń firmy jest zabezpieczenie 911 na przyszłość: pozbycie się silników spalinowych i zastąpienie ich silnikami elektrycznymi. Taką właśnie konwersję przeszedł jeden z egzemplarzy serii 911 America Roadster z otwartym nadwoziem, którą wyprodukowano na początku lat dziewięćdziesiątych na rynek amerykański w liczbie jedynie 250 sztuk. Za nowości auto napędzane było wolnossącym, 6-cylindrowym boxerem o pojemności 3,6 litra, który rozwijał co najmniej 250 koni mechanicznych i pozwalał na rozwinięcie setki w czasie około 5,5 sekundy.

Zdjęcie Sacrilege 911

Oryginalne 911 America Roadster zostało rozłożone na części pierwsze i złożone z powrotem z zupełnie nową tożsamością. Na życzenie właściciela samochód w środku i na zewnątrz wykończono w czerni, co ma nawiązywać do ponaddźwiękowego samolotu Lockheed SR-71. Na pokład trafiło między innymi zupełnie nowe zawieszenie z amortyzatorami przygotowanymi przez Penske Racing (na tylnej osi z możliwością regulacji), nowy układ hamulcowy z elementami firmowanymi przez Brembo, trzyczęściowe felgi od Fiske o średnicy osiemnastu cali oraz ogumienie Michelin Pilot Sport PS2. Charakter samochodu dostrajano na torze wyścigowym Lime Rock Park, położonym niedaleko siedziby Sacrilege Motors w Lakeville.

Zdjęcie Sacrilege 911

Klasyczne 911 po wizycie w Sacrilege Motors otrzymało silnik elektryczny rodem z Tesli Model S oraz paczkę baterii o pojemności 62 kilowatogodzin, która ma zapewnić zasięg do 320 kilometrów. Elektryczny układ napędowy ma dostarczać do około 505 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów (to prawie dwa razy więcej, niż w spalinowym oryginale), które są przenoszone na tylną oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Roadster ma ważyć około 1450 kilogramów, co oznacza przytycie tylko o kilkadziesiąt kilogramów względem wersji spalinowej. Po przesiadce na elektryczność 911 ma rozpędzać się do setki w czasie niespełna czterech sekund.

Skomentuj na forumUdostępnij