Porsche Macan - Nowa tożsamość
Po ponad dziesięciu latach po premierze Porsche Macan wkracza w drugie pokolenie. Tym razem mamy do czynienia z wydaniem całkowicie elektrycznym, które zapowiedziano prawie pięć lat temu. Nowy rozdział otwierają warianty Macan 4 oraz Macan Turbo, które mają osiągać zasięg przekraczający 600 kilometrów.
Zupełnie nowy Macan drugiej generacji bazuje na nowej platformie Premium Platform Electric z elektrycznym systemem pod napięciem 800 V. W podwoziu umieszczono tu litowo-jonowe baterie o pojemności 100 kilowatogodzin brutto (95 kWh pojemności użytkowej), które na stacjach szybkiego ładowania DC będzie można ładować z mocą do 270 kW. W najlepszym przypadku oznacza to, że baterie uzupełnimy w zakresie 10-80% naładowania w czasie około 21 minut. W domowych warunkach nowego Macana będzie można ładować za pomocą wallboxów, z które oferują ładowanie prądem przemiennym z mocą do 11 kW. W trakcie jazdy baterie będą ładowane z pomocą systemu odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania. Kolejny punkt oszczędzania energii to moduł Power Box, który łączy ładowarkę AC, grzałkę wysokiego napięcia oraz konwerter DC/DC.
Nowy Macan, pierwszy, w pełni elektryczny SUV produkcji Porsche, ma około 4,78 metra długości i sylwetkę w stylu coupe z mocno opadającą linią dachu i tylnej szyby. Jego bagażnik mierzy 540 litrów pojemności. O aerodynamikę auta dbają ruchome elementy: chowany spoiler z tyłu oraz klapy przednich wlotów powietrza. W środku umieszczono cyfrową, zakrzywioną deskę rozdzielczą o przekątnej 12,6 cala oraz centralny wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala, z którymi zintegrowano nowy system informacyjno-rozrywkowy oparty na systemie operacyjnym Android Automotive. Na pokładzie znalazło się między innymi adaptacyjne zawieszenie (w wersji Turbo standardowo pneumatyczne), tylne koła skrętne i stały napęd na wszystkie cztery koła z kontrolą trakcji, która może zareagować na każdy poślizg w ciągu zaledwie dziesięciu milisekund.
Na start ujawniono dwie wersje napędowe: Macan 4 oraz Macan Turbo, obie z dwoma synchronicznymi silnikami elektrycznymi z magnesami trwałymi. Macan 4 ma dysponować mocą do 408 KM w trybie overboost, a Macan Turbo do 639 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: odpowiednio 650 i aż 1130 niutonometrów. Macan 4 ma rozpędzać się do setki w 5,2 sekundy i rozwijać maksymalnie 220 km/h, Macan Turbo: 3,3 sekundy i 260 km/h. Zasięg wynosi do 613 kilometrów w przypadku wariantu Macan 4 oraz do 591 kilometrów dla wariantu Macan Turbo (w cyklu mieszanym WLTP, w ruchu miejskim do 784 kilometrów). Ceny? Od 386 tysięcy złotych za Macana 4 i 526 tysięcy złotych za Macana Turbo. Pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w drugiej połowie tego roku.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Macan na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum