Porsche Taycan - 90 okrążeń równika
Elektryczny Taycan od Porsche wkracza w drugi etap żywota swojego. Etap, który poprzedzało ponad 3,6 miliona kilometrów testów w temperaturze od minus 41 do plus 53 stopni Celsjusza w siedemnastu krajach całej kuli ziemskiej. Gruntownie odnowiona maszyna ma wyższą moc, większy zasięg, szybciej przyspiesza i szybciej się ładuje.
Od debiutu elektrycznego Taycana pierwszej serii minęło już prawie trzy i pół roku. W ubiegłym roku na całym świecie dostarczono klientom ponad 40,6 tysiąca egzemplarzy, co oznacza kilkunastoprocentowy wzrost w porównaniu do roku 2022. W tym roku do właścicieli trafi gruntownie zmodernizowany Taycan, który wyróżnia się drobnymi zmianami stylistycznymi, bogatszym wyposażeniem, zwiększoną z 270 do 320 kW maksymalną mocą ładowania baterii, zwiększoną mocą systemu odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania, zasięgiem zwiększonym nawet o 35% (zależnie od wersji), poprawionymi osiągami i czasem ładowania baterii w zakresie 10-18% zmniejszonym nawet do 18 minut. Tak samo, jak poprzednio dostępny będzie bazowy sedan, kombi Sport Turismo oraz wszechstronne kombi Cross Turismo z podniesionym zawieszeniem i opcjonalnym pakietem terenowym.
Wszystkie warianty Taycana otrzymają w standardzie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (w opcji Porsche Active Ride). W kabinie znajdziemy m.in. cyfrowe wyświetlacze z dodatkowymi funkcjami, a opcjonalnie również dodatkowy wyświetlacz po stronie kierowcy. Model przy okazji przeszedł kurację odchudzającą: zależnie od wersji może być do 15 kilogramów lżejszy od poprzednika. Taycan w dalszym ciągu dostępny będzie z napędem przenoszonym tylko na tył lub wszystkie cztery koła. Porsche chwali się między innymi mocą silnika na tylnej osi zwiększoną o 80 kW, zmodernizowanymi systemami chłodzenia i oprogramowaniem oraz bateriami w opcji Performace Plus o pojemności zwiększonej z 93 do 105 kilowatogodzin, co przekłada się na znaczące zwiększenie zasięgu.
Podstawowy Taycan legitymuje się teraz mocą zwiększoną o 60 kW, topowy Taycan Turbo S rozwija chwilowo aż 700 kW (952 koni mechanicznych) oraz 1110 niutonometrów, a w ramach pakietu Sport Chrono dostępna jest teraz nowa funkcja push-to-pass, która zapewnia chwilowy wzrost mocy nawet o 70 kW. Taycan Turbo S o masie 2,3 tony rozpędza się teraz od zera do setki w zaledwie 2,4 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona jest do 260 kilometrów na godzinę. Zasięg, zależnie od wersji napędowej i pojemności baterii, dochodzi nawet do 678 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP). Cennik zaczyna się od 489 tysięcy złotych za podstawowego, tylnonapędowego Taycana o mocy 408 KM i kończy na Taycanie Turbo S Sport Turismo, który został wyceniony na 974 tysiące złotych. Wśród opcji m.in. malowanie karoserii w kolorze na życzenie w programie Paint to Sample za skromne... 42 tysiące złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Taycan na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum