Mercedes-Benz EQS - Obszerna aktualizacja
Największa, luksusowa limuzyna w katalogu Mercedes-Benza o napędzie elektrycznym przeszła obszerną aktualizację. Model EQS, bo o nim właśnie mowa, wejdzie w kolejną fazę z lekko zmienionym wyglądem, akumulatorami o zwiększonej pojemności, bogatszym wyposażeniem i jeszcze większymi zdolnościami użytkowymi.
Limuzyna EQS ma już prawie trzy lata, w ciągu których przygotowano kilka różnych wariantów napędowych, w tym przeszło 760-konny, usportowiony model od AMG. Tegoroczna aktualizacja nie obejmuje jeszcze najmocniejszej wersji i skupia się na autach oferowanych pod marką Mercedes-Benz. Od pierwszej serii odróżnimy je przede wszystkim po nowej atrapie chłodnicy bez firmowego logo i gwieździe Mercedesa postawionej pionowo na masce z wieńcem Benza u podnóża. Na klientów będzie czekała edycja specjalna Manufaktur Selection w czarnym lakierze, z białą skórą Nappa, 21-calowymi felgami AMG i innymi dodatkami oraz bogatym wyposażeniem, a także pakiet Rear Comfort Plus z rozbudowanymi fotelami Executive dla pasażerów z tyłu.
Przy okazji modernizacji EQS wprowadzono do produkcji kolejne wydanie systemów wspomagania kierowcy, które obejmują m.in. automatyczną zmianę pasa na dwupasmowych drogach szybkiego ruchu w zakresie prędkości 80–140 km/h. Standardem w EQS jest teraz cyfrowy panel MBUX Hyperscreen, w ramach którego na szerokości ponad 140 centymetrów przed kierowcą i pasażerem rozciągają się trzy wyświetlacze. Mercedes-Benz pracuje również nad aktualizacjami systemu multimedialnego, które będą wprowadzane do samochodów w najbliższych miesiącach zdalnie dzięki połączeniu z Internetem (obejmą one m.in. pokładowe nagłośnienie, aplikację YouTube oraz cyfrowego przewodnika turystycznego).
Energia elektryczna przechowywana jest teraz w akumulatorze powiększonym ze 108,4 do 118 kilowatogodzin. Dzięki temu zasięg w przypadku modelu EQS 450 4Matic został zwiększony z 717 do 799 kilometrów (według norm WLTP). Model EQS 450+ może pochwalić się teraz zasięgiem do 822 kilometrów. Jednocześnie zwiększono znacznie uciąg każdego EQE: auto poradzi sobie teraz z przyczepami o masie do 1700 kilogramów (poprzednio 750 kilogramów). Ładowanie akumulatora w zakresie od 10 do 80% ma trwać w najlepszym przypadku około 31 minut. Tak samo, jak do tej pory, model będzie oferowany z układami napędowymi o mocy od 360 do 544 koni mechanicznych i napędem tylnej lub obu osi. Najmocniejszy EQS 580 4Matic będzie rozpędzał się od zera do setki w 4,3 sekundy.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz EQS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum