Aktualności

BMW M2 Dostawca radości

Od dekady modele serii 2 są najbardziej wszechstronną rodziną BMW. Mamy tu małe minivany Active Tourer z napędem przedniej osi, 4-drzwiowe limuzyny Gran Coupe, 2-drzwiowe coupe i kabriolety oraz sportowe M2, które uchodzi za największego rozrabiakę w swojej niszy. W tym miesiącu przyszła pora na modernizację zwykłych coupe oraz M2.

Coupe serii 2 już w standardzie wyposażone będą w pakiet stylistyczny M z nowymi zderzakami z przodu z dużymi wlotami, mocno zaakcentowanymi progami czy atrapą dyfuzora. Standardem będzie też sportowe zawieszenie M oraz adaptacyjny układ kierowniczy, a w M240i xDrive będzie można dostać adaptacyjne zawieszenie. Auto dostało również nowe lakiery, felgi ze stopów lekkich, kierownice, listwy dekoracyjne, tapicerki oraz nowy system BMW iDrive. Ofertę silnikową otworzą 4-cylindrowe silniki: benzynowy o mocy 156 koni mechanicznych, benzynowy o mocy 184 koni mechanicznych oraz wysokoprężny o mocy 190 koni mechanicznych z technologią miękkiej hybrydy. W przypadku 6-cylindrowego M240i dostaniemy 374 konie mechaniczne.

Zdjęcie BMW M2

Głową rodziny pozostanie BMW M2 z trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym rodem z większych modeli M3 oraz M4, 8-stopniowym automatem M Steptronic i systemem przeniesienia napędu wyłącznie na tylne koła. Opcja: ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Zmodernizowany silnik rozwija teraz 480 koni mechanicznych, o 20 koni więcej, niż poprzednio. Maksymalny moment obrotowy dochodzi do 550 niutonometrów z manualem i 600 niutonometrów z automatem. Wszystkim zmianom towarzyszą przeprogramowane tryby jazdy, które mają zapewnić jeszcze szybsze reakcje na gaz. M2 korzysta też z nowych lakierów, tapicerek, felg czy takich opcji, jak karbonowe fotele kubełkowe oraz pakiet torowy M Race Track.

Zdjęcie BMW M2

M2 ma rozpędzać się do setki w równe cztery sekundy w przypadku standardowej, automatycznej skrzyni biegów. Sprint w tym samym przedziale z ręczną skrzynią biegów ma zajmować 4,2 sekundy. Próba 0-100 km/h: 12,9 sekundy z automatem i 13,7 sekundy za manualem (to o 0,6 sekundy krócej od M2 przed modernizacjami). Maksymalną prędkość jak zwykle ograniczono do 250 km/h, ale z opcjami ograniczenie może zostać podniesione do 285 km/h. Nowe coupe serii 2 i mocarne M2 będą produkowane od sierpnia tego roku w zakładach BMW w San Luis Potosi w Meksyku. Przeszło 40% całkowitej produkcji ma znaleźć odbiorców na rynkach europejskich z przewagą Niemiec i Wielkiej Brytanii. Ceny zmodernizowanego M2 na rynku polskim zaczynają się od 359 tysięcy złotych. Bazowe 218i Coupe wyceniono na 195 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij