Aktualności

Hispano Suiza Carmen Sagrera Konsolidacja stylu

Hispano Suiza świętuje w tym roku 120-lecie powstania, ale w obecnej formie marka funkcjonuje dopiero od kilku lat. I skupia się na sportowych, ekstrawaganckich autach o napędzie elektrycznym, które inspirowane są luksusowymi modelami sprzed drugiej wojny światowej. Najnowszym z nich jest przeszło 1100-konne coupe Carmen Sagrera.

Sagrera jest już trzecim modelem we współczesnej historii marki Hispano Suiza. Auto stanowi ewolucję limitowanego do czternastu egzemplarzy coupe Carmen, które po raz pierwszy pokazano w 2019 roku oraz limitowanego do pięciu sztuk coupe Carmen Boulogne, które pokazano kilkanaście miesięcy później. Sagrerę od swoich poprzedników rozpoznamy przede wszystkim po nowych felgach i pakiecie aerodynamicznym z nowymi zderzakami, wentylowanymi nadkolami, splitterem, nakładkami na progi, powiększonym dyfuzorem i skrzydłem z tyłu podzielonym na dwie osobne połówki. Zmieniło się również wnętrze, w którym przeprojektowano kierownicę, konsolę środkową, wyloty wentylacyjne i różne detale.

Zdjęcie Hispano Suiza Carmen Sagrera

Nowa maszyna bazuje na platformie z drugą generacją elektrycznego układu napędowego marki. Największą zmianą są akumulatory o masie 612 kilogramów z nowym systemem chłodzenia, których pojemność urosła z 80 do 103 kilowatogodzin. Taka zmiana ma oznaczać zwiększenie zasięgu auta do około 480 kilometrów (według norm WLTP). Carmen Sagrerę napędzają cztery silniki elektryczne, wszystkie zainstalowane na tylnej osi razem z przekładniami i systemem wirtualnego, samoblokującego się mechanizmu różnicowego. Każdy silnik elektryczny rozwija po 205 kW. Maksymalna moc systemowa sięga 1115 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 1160 niutonometrów. Samochód ma ważyć około 1875 kilogramów i rozpędzać się od zera do setki w 2,6 sekundy, zależnie od konfiguracji.

Zdjęcie Hispano Suiza Carmen Sagrera

Standardem są między innymi węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy czterystu milimetrów na obu osiach, ogumienie Pilot Sport 4 S przygotowane we współpracy z firmą Michelin oraz zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami. Carmen Sagrera pojawi się w ruchu już za kilka dni na Festiwalu Prędkości w Goodwood, na który zostanie przywieziony także model Carmen Boulogne. Hispano Suiza zapowiada, że Carmen wkrótce trafi do pierwszych właścicieli i wyjedzie na publiczne drogi: na końcowym etapie ma być europejska homologacja auta, a już teraz trwają prace nad dopuszczeniem modelu do poruszania się po Stanach Zjednoczonych.

Skomentuj na forumUdostępnij