Kalmar 7-97 E-Volt - Pełen obieg
Zapotrzebowanie na restomody produkowanego od przeszło sześćdziesięciu lat Porsche 911 tylko rośnie i coraz częściej spotyka się z pytaniami o elektryfikację, która może być pewnego rodzaju sposobem na zabezpieczenie klasyków na przyszłość. Z pomocą w takich przypadkach przychodzi teraz między innymi duńskie Kalmar Automotive.
Pierwszą propozycją Kalmar Automotive o napędzie elektrycznym jest nowe coupe 7-97 E-Volt. Samochód bazuje na Porsche 911 generacji 964, które zostało poddane kompletnej przebudowie oraz recyklingowi. Z myślą o nowych częściach dla elektryka przetopiono między innymi oryginalne części z aluminium i przerobiono oryginalne oszklenie. Model 7-97 E-Volt w założeniach twórców miał być znacznie mocniejszy i szybszy niż jakiekolwiek 911 z lat 1989-1993 i równie lekki co 911 Turbo z tego samego okresu. To ostatnie udało się uzyskać między innymi dzięki wykonaniu prawie całej karoserii, zoptymalizowanej pod względem aerodynamicznym i transferu powietrza w systemach chłodzenia, oraz elementów wnętrza z lekkich włókien węglowych. Firma sięgnęła również po panele wzmacniane włóknami lnianymi.
Kalmar nie pokusił się o skomponowanie własnego układu napędowego, ale sięgnął po sprawdzone rozwiązania. Na potrzeby coupe 7-97 E-Volt zaadoptowano technologie prosto z Tesli Model S. Za tylną osią zainstalowano silnik elektryczny, a nad przednią osią rozłożono akumulatory o pojemności 63 kilowatogodzin, gotowe na szybkie ładowanie w standardzie CCS. Nowe jest zawieszenie, układ hamulcowy z opcją węglowo-ceramicznych tarcz, układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem oraz oświetlenie w technologii LED. Dla kierowcy i pasażera przygotowano półautomatyczną klimatyzację, nowy system multimedialny i nagłośnienie. Pierwszy egzemplarz pierwszego elektryka Kalmara był misją ratunkową: samochód zbudowano na bazie porzuconego 911, w którym po silniku spalinowym pozostała tylko pustka.
Samochód ma ważyć od 1374 kilogramów w górę. Nowy, elektryczny układ napędowy ma generować przeszło 455 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów. Kalmar 7-97 E-Volt ma rozpędzać się do setni w niecałe cztery sekundy i osiągać zasięg ponad 320 kilometrów. Do wyboru są tryby jazdy Eco oraz Sport, zależnie od humoru kierowcy. Ładowanie akumulatorów w zakresie 0-80% z wykorzystaniem stacji szybkiego ładowani ma zajmować jedną godzinę. W domowych warunkach z wykorzystaniem fabrycznej ładowarki w ciągu godziny uzupełnimy zapasy energii elektrycznej pozwalające na pokonanie około czterdziestu kilometrów. Ceny konwersji klasycznych 911 na elektryka Kalmara zaczynają się od 450 tysięcy euro (obecnie to równowartość prawie dwóch milionów w walucie używanej nad Wisłą). Oprócz coupe oferowany ma być również kabriolet i wersja Targa.
Źródło/zdjęcia: Kalmar Automotive Kalmar 7-97 E-Volt na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum