Kia EV6 - Podobieństwo rodzinne
Kia przeprowadziła stylistyczną i technologiczną modernizację modelu EV6. Elektryk, który pojawił się na rynku trzy i pół roku temu, w pogoni za postępem i osiągami zaadoptował rozwiązania sprawdzone na pokładzie aut Hyundai'a, wliczając symulację zmiany biegów i układ napędowy o mocy podniesionej aż do 650 koni mechanicznych, które dostępne będą w topowym wariancie GT.
Kia EV6 została pokazana wiosną 2021 roku, a nad Wisłą pojawiła się już latem. Tylko w ubiegłym roku na całym świecie sprzedano prawie sto tysięcy egzemplarzy. W tym samym czasie EV6 walczyła w Polsce o miejsce trzecie wśród najchętniej kupowanych elektryków. W tym miesiącu na wystawie Los Angeles International Auto Show koreańska marka przedstawiła gruntownie zmodernizowany model EV6, który wejdzie na pierwsze rynki w pierwszej połowie przyszłego roku. Auto, które w ramach jednego koncernu dzieli platformę z Hyundai'em Ioniq 5, dostępne będzie w nowych wariantach wyposażenia, z nowymi akumulatorami, zmienionym wyglądem oraz znacznie mocniejszym wariantem GT, który do tej pory dysponował bardziej niż wystarczającą mocą 585 koni mechanicznych.
Zmodernizowana EV6 zachowuje jednoznacznie rozpoznawalną sylwetkę, ale może się pochwalić przeprojektowanym przodem z zupełnie nowymi światłami, zmienionym tyłem z nowym zderzakiem, nowymi felgami w rozmiarze od 19 do 21 cali, zmienioną pozycją gniazda ładowania i różnymi detalami. W środku zastaniemy m.in. zaktualizowaną konsolę środkową i kierownicę. Auto będzie dostępne z jednym silnikiem elektrycznym i napędem tylko tylnej osi lub z dwoma silnikami i napędem obu osi. Akumulatory będą miały w standardzie 62 kWh pojemności (poprzednio 58 kWh), w wersjach Long Range wyląduje paczka o pojemności 80 kWh (poprzednio 77,4 kWh), która według wstępnych kalkulacji producenta ma zapewniać zasięg do około 510 kilometrów. W bazowej, tylnonapędowej wersji dostaniemy skromne 169 KM, mocniejsza opcja będzie dysponowała mocą 228 KM, a z napędem obu osi dostaniemy 324 koni mechanicznych i 605 niutonometrów.
Topową odmianą pozostaje EV6 GT, której zaaplikowano wynalazki znane z Ioniqa 5 N. Pierwszy z nich to Virtual Gear Shift, system imitujący ręczną skrzynię biegów, łącznie z odcinką dopływu mocy i szarpnięciami przy zmianie przełożeń. Kolejny to układ napędowy podkręcony do 609 KM oraz 740 Nm, z którego w trybie jazdy GT można wykrzesać dodatkowe zapasy energii: maksymalna moc rośnie wtedy do 650 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wznosi się do 770 niutonometrów. Dokładnie osiągi wszystkich odmian zmodernizowanej EV6 nie są jeszcze znane - na takie wieści będziemy musieli poczekać do oficjalnego wejścia auta do sprzedaży. Obecnie cennik EV6 pierwszej serii na polskim rynku zaczyna się od niespełna 184 tysięcy złotych za wersję podstawową i dochodzi do 240 tysięcy złotych za 585-konną EV6 GT. Ioniq 5 N od Hyundai'a to dużo wyższa półka: co najmniej 370 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Kia Kia EV6 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum