Nova NP02 - Nowe obowiązki
Trwają prace nad zupełnie nową serią wyścigową, International Sports Cars, której pierwszy sezon miałby wystartować za kilkanaście miesięcy. Plany zakładają organizację wyścigów na torach całego globu i osadzenie w głównej roli europejskich prototypów niższego stopnia. Będą nimi maszyny produkowane przez francuskie zakłady Nova Proto.
International Sports Cars zapowiadane jest jako nowa seria wyścigowych prototypów, na której kształt duży wpływ będą miały uczestniczące w niej zespoły i krajowe reprezentacje. Na razie wiadomo, że pierwszy sezon miałby rozpędzić się już pod koniec przyszłego roku, na gridzie miałoby wylądować do dwudziestu ośmiu zespołów z dwoma kierowcami każdy, rywalizacja odbywałaby się na czołowych torach w regionie Pacyfiku i Zatoki Perskiej, a każdy weekend wyścigowy obejmowałby po dwa 90-minutowe wyścigi. Wszystkie zespoły w ISC będą miały do dyspozycji identyczne samochody. Będą nimi prototypy NP02 od francuskiego Nova Proto, które pod względem konstrukcji i osiągów można porównać do prototypów klasy LMP3.
Nova Proto tworzy załoga znana z produkcji wyścigowych prototypów różnego rodzaju. Zakłady z Saint-Pu-de-Bigorre zostały założone kilka lat temu przez potomków jednego z założycieli firmy Norma Auto Concept, która została zawiązana w połowie lat osiemdziesiątych. Norma zaczynała od prototypów przeznaczonych na wyścigi górskie (dziesięć lat temu wygrano na słynnym Pikes Peak), na początku lat dziewięćdziesiątych awansowała do 24-godzinnego Le Mans, a w ciągu ostatnich kilkunastu lat przygotowała m.in. maszyny klasy LMP2 oraz LMP3. Normę kilka lat temu przejęło Duqueine. Dziś Nova Proto zajmuje się serwisowaniem starszych prototypów Normy, a także budową zupełnie nowych maszyn własnej konstrukcji, zaczynając tradycyjnie od aut przeznaczonych na wyścigi górskie.
Nova NP02, która ma być wykorzystana w International Sports Cars, została wprowadzona na rynek prawie dwa lata temu, zajęła stałe miejsce w pucharze Ultimate Cup European Series i powstała już w liczbie ponad 30 egzemplarzy. Prototyp z zamkniętym nadwoziem charakteryzuje się masą własną na poziomie tylko około 770-830 kilogramów i umieszczonym centralnie V8 typu Coyote od Forda. Wolnossący motor o pojemności pięciu litrów dostarcza maksymalnie jakiś 455-505 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów, które na tylne koła transportuje 6-stopniowa skrzynia biegów firmy Sadev. Na przyszły rok szykowana jest zmodernizowana wersja NP02, skupiająca się m.in. na poprawie bezpieczeństwa, a na potrzeby International Sports Cars ma być przygotowane NP02 według osobnej specyfikacji (pod uwagę są brane takie opcje, jak ABS, kontrola trakcji, typy ogumienia i tak dalej).
Źródło/zdjęcia: dailysportscar.com, novaproto.fr, internationalsportscar.com Nova NP02 na forumInternational Sports Cars na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum