Aktualności

Volkswagen ID Every1 - Dla każdego

Małe i względnie tanie elektryki Volkswagena z numerkami jeden i dwa zbliżają się wielkimi krokami, a atmosferę przed ich wejściem na rynek podgrzewają koncepty. Dokładnie dwa lata temu pokazano malucha ID 2all, do którego dołącza teraz jeszcze mniejszy koncept ID Every1. Wersję gotową do produkcji seryjnej mamy zobaczyć za kolejne dwa lata.

Koncept ID Every1 jest zapowiedzią najmniejszego Volkswagena o napędzie elektrycznym. Pięciodrzwiowe autko ma tylko 3,88 metra długości i bazuje na zaprojektowanej na nowo modułowej platformie MEB z układem przeniesienia napędu wyłącznie na przednie koła (pod względem rozmiarów auto byłoby pozycjonowane poniżej Polo). W środku mają mieścić się cztery dorosłe osoby, a przestrzeń bagażowa ma sięgać 305 litrów. Projekt karoserii ma ucieleśniać nowy język stylistyczny Volkswagena, który w przypadku małego Every1 miał wzbudzać przede wszystkim sympatię. W środku znajdziemy wyświetlacze połączone z zupełnie nowym systemem multimedialnym, który w przyszłości pozwoli m.in. na dostosowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb oraz zakup dodatkowych usług i funkcjonalności.

Zdjęcie Volkswagen ID Every1

Układ napędowy opiera się o nowy silnik elektryczny o mocy 95 koni mechanicznych (70 kilowatów), który pozwoli na rozpędzenie się do prędkości ograniczonej do 130 kilometrów na godzinę. Volkswagen zakłada, że paczka baterii pozwoli w Every1 na osiągnięcie zasięgu co najmniej 250 kilometrów. W ramach przygotowania układu napędowego do współpracy zaproszono amerykańską markę Rivian, w którą Volkswagen zainwestował w ubiegłym roku kilka miliardów dolarów (na mocy tej samej współpracy wskrzeszono markę Scout). Koncept postawiono na dużych kołach z 19-calowymi felgami, które miałyby znaleźć odzwierciedlenie w wersji seryjnej. Dla konceptu przygotowano oświetlenie w technologii LED, przykryty szkłem grill, tapicerkę z materiałów z recyklingu, podgrzewane fotele, łączący się przez Bluetooth głośnik, które można zabrać ze sobą oraz dach wydłużony niewielkim spoilerem, który wpływa pozytywnie na aerodynamikę.

Zdjęcie Volkswagen ID Every1

Plany Volkswagena zakładają wprowadzenie dziewięciu nowych, europejskich modeli do roku 2027 włącznie, w tym czterech przednionapędowych elektryków opartych na nowej platformie. Już w przyszłym roku ma być gotowy maluch ID.2 w cenie mogącej zejść poniżej granicy 25 tysięcy euro. Seryjny model wywodzący się z konceptu ID Every1 ma wejść do sprzedaży w 2027 w cenie około 20 tysięcy euro (obecnie to niecałe 85 tysięcy złotych). Obecnie w tej cenie na polskim rynku znajdziemy tylko dwa elektryki: 65-konną Dacię Spring oraz nawet 109-konne Leapmotor T03 (ten drugi jest montowany zakładach Stellantis w Tychach). Jesienią tego roku mamy zobaczyć koncept kolejnego elektryka Volkswagena. Tym razem będzie to rodzinny samochód miejski, czyli coś większego i pojemniejszego.

Źródło/zdjęcia: Volkswagen Volkswagen ID Every1 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij