
Lexus LC 500 - Szczyt inspiracji
Lexus LC opuścił w ubiegłym roku Europę, ale w innych zakątkach kuli ziemskiej trzyma się nadal nieźle i szykuje na kolejny rocznik modelowy. Tym razem nie obejdzie się bez cięć: w ofercie pojawią się nowe opcje, ale zniknie hybrydowa wersja napędowa, w której pracowała jednostka V6. Na placu boju miejscami zostanie tylko wolnossąca widlasta ósemka.
Model LC jest flagowym grand tourerem Lexusa, nad którego powstaniem pracowało ponad cztery tysiące designerów, inżynierów i techników. Auto, produkowane jako coupe oraz kabriolet, zadebiutowało na początku 2016 roku, a na jego bazie przygotowano również samochody wyścigowe na puchar Super GT i 24-godzinny wyścig na Nordschleife. Początkowo do napędu służył tylko wolnossący silnik V8, później pojawiła się opcja hybrydowa ze spalinowym V6 i dwoma silnikami elektrycznymi. Dwa i pół roku temu przeprowadzono modernizację LC, a w ubiegłym roku model zniknął z europejskiej oferty Lexusa (głównie ze względu na zaostrzone normy bezpieczeństwa cyfrowego i emisji spalin). Luksusowe auto jest w dalszym ciągu dostępne między innymi w Azji oraz Ameryce Północnej, gdzie lata chwila wejdzie w nowy model rocznikowy na sezon 2026.

Na przyszłych właścicieli nowych sztuk LC będzie czekała między innymi rozszerzona paleta kolorów karoserii i wnętrza, ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala oraz rozszerzony zestaw asystentów kierowcy. W limitowanej do 200 sztuk specyfikacji Inspiration Series otrzymamy dach z włókien węglowych, lekkie felgi o średnicy 21 cali, spoiler z włókien węglowych, sportowe fotele, ciemny lakier w odcieniu Smoke Matte Gray, nagłośnienie marki Mark Levinson oraz koła skrętne na tylnej osi. Opcją dla najbardziej wymagających będzie Bespoke Build. To usługa, w ramach której razem ze specjalistami japońskiej marki skonfigurujemy swoje LC według indywidualnych życzeń. Do każdego tego typu auta dołączony będzie certyfikat autentyczności na papierze washi.

W północnoamerykańskiej ofercie pozostanie tylko LC 500 (hybrydę LC 500h można jeszcze znaleźć w Japonii). Sercem coupe i kabrioletu będzie pięciolitrowe V8, które połączono z 10-stopniowym automatem Direct-Shift oraz mechanizmem różnicowym Torsena. Motor rozwija niezmiennie jakieś 478 koni mechanicznych przy 7,1 tysiącach obrotów na minutę oraz 540 niutonometrów, które przenoszone są wyłącznie na tylne koła. Sprint od zera do setki: około 4,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 270 kilometrów na godzinę. Cennik LC na rynek USA zaczyna się od 101,7 tysięcy dolarów (aktualnie to równowartość prawie 370 tysięcy złotych). LC wchodzi w kolejny okres swojej kariery również na rynku japońskim. Coupe i kabriolet pojawią się tam w limitowanej do 200 egzemplarzy serii Pinnacle, spokrewnionej z Inspiration Series.
Źródło/zdjęcia: Lexus Lexus LC 500 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum