Aktualności

Porsche 911 Turbo S - Najwyższe oczekiwania

Porsche zaprezentowało topowe, nielimitowane 911 generacji 992 II jako coupe oraz kabriolet. To oczywiście nowe Turbo S, które jest jeszcze szybsze, jeszcze mocniejsze, jeszcze bardziej zaawansowane technologicznie, jeszcze droższe i jeszcze cięższe od swojego poprzednika. Dzięki technologiom hybrydowym przekroczono w nim granicę siedmiuset koni mechanicznych!

Kariera 911 Turbo S trwa nieprzerwanie od ponad trzydziestu lat: pierwsza generacja przyszła na świat w 1992 roku, była zasilana 3,3-litrowym boxerem o mocy 381 KM i znalazło tylko 86 nabywców. Od tamtego czasu Turbo S stało się obowiązkową pozycją w ofercie marki ze Stuttgartu, którą Porsche określa mianem najbardziej wszechstronnego i kompletnego wydania 911. W najnowszym wcieleniu, w generacji 992 II, auto przekształca się w hybrydę z modernizacjami w pełnym zakresie, zaczynając od szerszego ogumienia, układu hamulcowego z węglowo-ceramicznymi tarczami w standardzie (z przodu o średnicy aż 420 milimetrów), elementów aktywnych aerodynamicznie oraz elektrohydraulicznie sterowanego systemu Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC). Ten ostatni skupia się m.in. nad redukcją przechyłów auta podczas szybkich zmian kierunku jazdy.

Zdjęcie Porsche 911 Turbo S

Największą nowością jest hybrydowy układ napędowy T-Hybrid, wywodzący się z 911 Carrera GTS i pracujący pod napięciem 400 V. Jego sercem pozostaje umieszczony za tylną osią 6-cylindrowy boxer o pojemności prawie 3,6 litra. Jednostka została połączona z dwoma elektrycznymi turbosprężarkami, które pozwalają na jeszcze bardziej precyzyjne dozowanie ciśnienia doładowania i uproszenie całego systemu. Motor rozwija 640 koni mechanicznych oraz 760 niutonometrów. Kolejne elementy układu to 8-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, którą połączono z silnikiem elektrycznym, oraz baterie o pojemności 1,9 kWh. Rozwiązanie takie dostarcza do 71 KM oraz zapasowe niutonometry, które poszerzają zasięg obrotów z dostępem do maksymalnych wartości. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi do 711 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy dochodzi do okrągłych 800 niutonometrów. To najmocniejsze 911 Turbo S w historii!

Zdjęcie Porsche 911 Turbo S

Nowe Turbo S przytyło w porównaniu do słabszego o 61 KM poprzednika aż o sto kilogramów. Na hybrydzie nie robi to większego wrażenia: coupe z pakietem Sport Chrono rozpędza się do zera do setki w 2,5 sekundy, od zera do 200 km/h w 8,4 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 322 kilometrów na godzinę. Na 20,8-kilometrowym Nürburgring Nordschleife urwano około czternaście sekund: słynny tor udało pokonać się w siedem minut i 3,92 sekundy. Pierwsze egzemplarze topowego 911 mają trafić do europejskich klientów pod koniec tego roku. Tanio nie będzie, Turbo S generacji 992 II względem generacji 992, która miała premierę ponad pięć lat temu, podrożało o prawie trzysta tysięcy złotych. Polski cennik coupe zaczyna się od 1,373 miliona złotych, a kabrioletu od 1,442 miliona złotych. Dzięki niezliczonym opcjom można przekroczyć nawet 1,8 miliona złotych!

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Turbo S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij