
Hyundai Concept Three - Ioniq trzeci
Hyundai szykuje się do ekspansji swoich elektryków na popularny segment kompaktowy, ze szczególnym wskazaniem na europejskiego klienta. Zwiastunem tego, czego można spodziewać się po koreańskiej marce jest wizja hatchbacka pod tytułem Concept Three. To zapowiedź przyszłego modelu, który stanie w hierarchii między takimi autami, jak Inster oraz Ioniq 5.
Concept Three to zwiastun przyszłego kompaktu Ioniq 3, który mógłby być gotowy do wyjazdu na publiczne drogi za kilkanaście, a być może już kilka miesięcy. Koncept przywieziono na tegoroczną wystawę IAA Mobility, na której Hyundai pojawił się po raz pierwszy od jej przeniesienia z Frankfurtu do Monachium, co miało miejsce ponad pięć lata temu. Auto zaprezentowano w kosmicznej scenerii powierzchni księżycowej, nietypowej kolorystyce z zabarwionymi na żółto szybami i wzorem innych modeli z serii Ioniq ubrano w futurystyczną, muskularną karoserię, zakończoną przezroczystym spoilerem, która wbrew pozorom nie musi być daleka od tego, co rzeczywiście trafi do produkcji seryjnej. Do środka z miejscem dla czterech osób, wykończonego w odcieniach żółci i szarości, zapraszają otwierane w przeciwnych kierunkach dwie pary drzwi.

Concept Three ma prawie 4,29 metra długości, co oznacza rozmiary zbliżone do Hyundai'a i30. Jego nadwozie ucieleśnia styl Art of Steel, połączenie płynnych powierzchni i precyzyjnych linii, mających sprawiać wrażenie rzeźby ze stali. Podczas budowy auta sięgnięto po materiały ograniczające wpływy na środowisko naturalne, jak tekstylia powstałe z odpadów oceanicznych oraz lekka pianka aluminiowa. W kabinie ukryto różne interaktywne elementy, zainstalowano system multimedialny z asystentem Mr. Pix, opartym o algorytmy sztucznej inteligencji i ustawiono kilka modułowych widżetów Bring Your Own Lifestyle (BYOL), które w przyszłości mają pozwalać na konfigurację auta według własnych upodobań. Wśród innych nowości znajdziemy oświetlenie Parametric Pixel, ewolucję świateł z przodu i z tyłu, które inspirowane były pixelami. O parametrach technicznych elektrycznego układu napędowego Hyundai nie wspomina.

Koncept kompaktowego elektryka zapowiada ofensywę koreańskiej marki w Europie, a później również na całym globie. Do roku 2027 w kontynentalnej ofercie Hyundai'a mamy zobaczyć zelektryfikowaną wersję każdego z dostępnych modeli, a na całym świecie do 2030 roku ma pojawić się dwadzieścia jeden nowych modeli o napędzie elektrycznym. Wśród nich powinny pojawić się między innymi auta korzystające z wodorowych ogniw paliwowych oraz elektryki wyposażone w silniki spalinowe, które służyć będą wyłącznie do ładowania baterii. Ioniq 3 w wersji produkcyjnej, wzorowany na projekcie Concept Three, miałby być gotowy już w przyszłym roku. Auto ma być spokrewnione technologicznie z Kią EV3, która oferowana jest z napędem tylko przedniej lub obu osi, mocą od 204 do 313 koni mechanicznych i zasięgiem od około 415 do około 605 kilometrów, zależnie od rozmiarów paczki baterii i wersji napędowej (w Polsce dostępna jest tylko 204-konna opcja przednionapędowa).
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai Concept Three na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum