
Bufori CS8 - Ekskluzywne i ekscytujące
Bufori Motor Car Company, o którym było cicho od kilkunastu lat, pokazało niedawno swój zupełnie nowy model. Jest nim coupe o nazwie CS8, mocarny grand tourer z silnikiem spalinowym o mocy przeszło ośmiuset koni mechanicznych. Samochód, będący kulminacją blisko dziesięciu lat pracy, będzie budowany wyłącznie na indywidualne zamówienia.
Bufori to marka z siedzibą w Kuala Lumpur w Malezji, która funkcjonuje od 1986 roku. Firma od początku swojej działalności produkowała roadstery i coupe w stylu retro, wzorowane wyraźnie na przedwojennych modelach europejskich marek. Szesnaście lat temu Bufori przedstawiło nowoczesne coupe CS, a rok później dołączyła do niego nostalgiczna limuzyna Geneva. To maszyny z minionej epoki, którą zamknęła premiera zupełnie nowego grand tourera CS8. To coupe o klasycznych proporcjach i klasycznych rozwiązaniach: długość prawie 457 centymetrów, rozstaw osi prawie 261 centymetrów, miejsce dla dwojga, duży silnik spalinowy pod przednią maską i cała moc przenoszona wyłącznie na tylne koła. To klasyczne GT, adresowane do kierowców chcących pokonywać całe kontynenty z dużą prędkością i stylowo. To klasyczne GT dla kierowców ceniących sobie więź z maszyną.

Nowa propozycja Bufori będzie korzystać z szeregu nowoczesnych rozwiązań. To między innymi karoseria wykonana z włókien węglowych i Kevlaru, układ hamulcowy z podzespołami Brambo, w tym 6-tłoczkowymi zaciskami, adaptacyjne zawieszenie wielowahaczowe, asystent trzymania się pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed czołowymi zderzeniami z aktywnym hamowaniem, 8-stopniowa skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy, ekran dotykowy o przekątnej 13,6 cala oraz regulowane elektrycznie kubełkowe fotele Recaro. Standardem będzie ogumienie produkcji Michelin. Samochód ma ważyć około 1550 kilogramów, które mają być rozłożone między osiami w idealnych proporcjach 50/50.

Pierwsze coupe CS sprzed kilkunastu lat, na bazie którego przygotowano też wersję wyścigową, zasilane było 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. CS8 dumne jest z dwa razy większej liczby cylindrów. Pod długą maską pracuje tu jednostka V8 z amerykańskimi korzeniami o pojemności aż 6,4 litra, którą zaprzyjaźniono ze sprężarką. To pozwoliło na wyciśnięcie aż 821 koni mechanicznych i 973 niutonometrów (Bufori podaje, że bezpośrednio na kołach ląduje około 760 koni). Malezyjski grand tourer ma rozpędzać się od zera do setki w jedynie trzy sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 330 km/h. CS8 nie trafi do regularnej produkcji. Każda sztuka będzie budowana ręcznie na indywidualne zamówienia i wykańczana dokładnie według życzeń klienta. Opcje dla nieśmiałych: V8 w wersji wolnossącej oraz silniki V6 z koncernu Stellantis.
Źródło/zdjęcia: Bufori Motor Car Company, bufori.com Bufori CS8 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum