
Hyundai Crater - Orientacja w terenie
Hyundai ze swoim najnowszym konceptem opuszcza zatłoczone miasta, skręca z daleka od torów wyścigowych i zapuszcza się w nieznane ku przygodzie w dzikim terenie. Konceptem tym jest model Crater, jeden z debiutów wystawy AutoMobility w Los Angeles. Projekt ten wyznacza kierunek stylistyczny przyszłym modelom produkcyjnym o podobnym charakterze.
Crater został wymyślony przez oddział Hyundai Motor America i zaprojektowano go w Kalifornii w placówce Hyundai America Technical Center. Samochód powstał jako luźna ewolucja aut z rodziny XRT, czyli modeli charakteryzujących się podniesionym zawieszeniem, specjalistycznym ogumieniem na nowych felgach, dodatkowymi osłonami podwozia i innymi modyfikacjami, które sprawdzą się przede wszystkim podczas jazdy w terenie. Do tej pory w Ameryce Północnej w wersjach XRT wylansowano takie modele, jak Santa Crus, Palisade, Tucson oraz elektryka Ioniq 5, z których pierwsze pokazano pod koniec 2021 roku. Warianty XRT na terenie Europy są egzotyką - Hyundai takich samochodów w tej części kuli ziemskiej jeszcze nie oferuje.
Nowy koncept Hyundai'a to duży, terenowy SUV z pikselowym oświetleniem głównym i dodatkowym oraz kanciastą bryłą, którą narysowano zgodnie z zasadami "Art of Steel". Takie podejście prezentuje jednocześnie możliwości produkcyjne koncernu Hyundai Motor, który wszystkie elementy stalowego poszycia może wyprodukować samodzielnie. Crater stanął na kołach z 18-calowymi felgami i 33-calowymi oponami i został obłożony od spodu ochronnymi panelami. Na zewnątrz ukryto kilka nietypowych rozwiązań. Na przykład: hak holowniczy mogący służyć jako otwieracz do butelek oraz kamery zamiast lusterek bocznych, z którymi zespolono zdejmowane latarki. Crater ma być elektrykiem z kilkoma różnymi trybami jazdy (Snow, Sand, Mud, Auto i XRT), blokadami mechanizmów różnicowych obu osi oraz systemami wspomagającymi zjazd ze stromego zbocza, awaryjne hamowanie z przyczepą czy orientację w terenie za pomocą kompasu i wysokościomierza.
Dwie pary drzwi otwierają się w przeciwnych kierunkach. Czteroosobową kabinę zaprojektowano według zasad Bring Your Own Device: to kierowca i pasażerowie decydują jakie wyświetlacze i inne elementy wyposażenia zostaną zamontowane w zasięgu ich rąk. Twórcy koncepu przygotowali nietypową deskę rozdzielczą w postaci podświetlanego walca, wyświetlacz przezierny korzystający z prawie całej szerokości przedniej szyby, wielofunkcyjną kierownicę z wyświetlaczem, elementy wykańczające z materiałów naturalnego pochodzenia z grafikami terenu oraz cyfrowego asystenta, opartego o technologie tak zwanej sztucznej inteligencji. Hyundai Crater został pokazany na wystawie samochodowej w Los Angeles, która będzie otwarta dla zwiedzających do końca listopada.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai Crater na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum


















