Aktualności

Porsche 911 Carrera 4 - Ciąg dalszy nowości

Przed niespełna trzema tygodniami Porsche zaprezentowało odmłodzone wersje tylnonapędowych modeli 911 Carrera oraz 911 Carrera S generacji 997. Teraz przyszła kolej na Carrerę 4 i Carrerę 4S w wersji coupe i cabrio, które dysponują napędem na wszystkie koła.

W obu autach delikatnie zmieniono nadwozie (przedni zderzak z diodami LED, bixenonowe reflektory oraz klosze na tyle, pod którymi schowano kolejne rzędy diod LED) i podrasowano silniki (Carrera 4 zamiast 325 ma teraz 345 KM a Carrera 4S zamiast 355 aż 385 KM). Oba silniki po raz pierwszy w historii Porsche otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki temu o prawie 13% zmniejszono zużycie paliwa (w obu modelach nie przekracza ono 11 litrów na 100 km) i o ponad 15% emisję dwutlenku węgla.

Porsche 911 Carrera 4

Wraz ze wzrostem potencjału drzemiącego na tylnej osi w zapomnienie odeszła przekładnia Tiptronic S, której miejsce zajęła 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK (co rozwija się jako mało poetyckie Porsche-Doppelkupplung). Stary napęd na wszystkie koła z wielopłytkowym sprzęgłem wiskotycznym zastąpiono sterowanym elektronicznie systemem PTM (Porsche Traction Management).

W wyposażeniu seryjnym znalazło się nowe centrum informacyjno-rozrywkowe PCM (Porsche Communication Management) z ekranem dotykowym oraz wszystkim, co niezbędne do wykorzystywania możliwości łączy Bluetooth, USB oraz iPoda.

Wszystkie nowe Porsche z napędem na cztery koła trafią do salonów sprzedaży dopiero 25 października.

W przygotowaniu jest już odmłodzone 911 Turbo. Auto ma dysponować mocą około 490 KM (wzrost o około 20), która pozwoli pobić na Nordschleife czas 7 minut i 29 sekund wykręcony przez Nissana GT-R.

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij