Renault Twingo R1 i R2 - Rajdówka po raz pierwszy i drugi
Rodzina małego Twingo sygnowanego przez oddział Renault Sport rośnie w oczach. Po niedawnej, nieco rozczarowującej premierze wersji wracającej do życia nazwę Gordini, przyszedł czas na kolejne. Tym razem chodzi o dwa auta opracowane z myślą o rajdach.
Pierwsze z nich, budżetowe Twingo R1, otrzyma obowiązkowy pakiet zwiększający bezpieczeństwo, rurową klatkę oraz 133-konną, 1,6-litrową jednostkę niemal identyczną z seryjną. Różnica będzie leżeć w zoptymalizowanym ECU, pozwalającym na wydobycie większego momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika.
Stopień wyżej od R1 będzie stało Twingo R2, wyposażone z podobny zestaw wzmocnień i rajdowego oprzyrządowania. Autko zostanie wyposażone w 1,6-litrowy silnik produkujący 160 KM o 160 Nm, dyferencjał ZF o ograniczonym poślizgu oraz 5-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów z dźwignią osadzoną przy kierownicy.
Oba pojazdy zostaną uzbrojone w nastawne zawieszenie, pozbawione zbędnych kilogramów z kabiny pasażerskiej i wyposażone w kubełkowe fotele Sabelt Renaultsport oraz ciekłokrystaliczny ekran dostarczający wszelkich niezbędnych informacji.
R2 jako pakiet modyfikacji pojawi się w sprzedaży w kwietniu przyszłego roku w cenie 28 tysięcy euro, nie wliczając w to podatków i bazowego Twingo RS, które ma być dostępne dla zainteresowanych rajdami w specjalnej, obniżonej do 11 tysięcy euro cenie. Koszt pakietu R1 nie jest jeszcze znany.
Źródło/zdjęcia: worldcarfans.com Renault Twingo R1 na forumRenault Twingo R2 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum