Aktualności
05.03.2010

Abt R8 GT R Zwierzę torowe

Abt Sportsline z okazji salonu samochodowego w Genewie sypnęło premierami. Tuner przygotował pakiet kompletnych modyfikacji zarówno dla coupe i spidera R8 z silnikiem V10 jak i najnowszego Audi A8. Z trójki tej wysoko ponad standard wybija się R8 GT R.

Pod oznaczeniem tym kryje się agresywne supercoupe wyrośnięte z 525-konnego R8, potraktowane body kitem wskazującym na jedyne, słuszne środowisko naturalne pojazdu - tor wyścigowy. Nowe elementy nadwozia wykonano w całości z włókien węglowych, a boczne szyby z Makrolonu, wysoce zaawansowanego poliwęglanu.

Abt R8 GT R

Ciąg dalszy materiałów najwyższej próby to ceramiczne tarcze hamulcowe i 19-calowe felgi ze stopów lekkich z rekomendowanym ogumieniem Michelin Sports Cup. W środku znajdziemy nowe fotele Recaro z 4-punktowymi pasami, klatkę bezpieczeństwa, gaśnicę oraz nową kierownicę z karbonu. Na drodze wszystkich zmian R8 schudło aż o 100 kilogramów!

Abt R8 GT R

Na koniec 5,2-litrowe V10 FSI: zamiast 525 aż 620 koni mechanicznych, moment obrotowy 550 Nm. Rozpędzają one R8 GT R do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy i pozwalają przekroczyć 200 km/h już po 9,9 sekundach. Prędkość maksymalna sięga 325 km/h.

Abt R8 Spyder

Oprócz GT R Abt prezentuje w Genewie również pakiet dla R8 Spyder napędzanego V10 oraz limuzyny A8 (powyżej), dla której poza zestawem stylistycznym proponowany jest tuning wysokoprężnej jednostki 4,2 TDI. Gwarantuje on dodatkowe 35 KM i 80 Nm, razem 385 KM i 880 Nm.

Abt AS8

R8 Spyder po wizycie w zakładach Abt (powyżej) może pochwalić się dodatkowymi 75 KM i dysponuje mocą okrągłych 600 KM. Dzięki temu model rozpędza się do 100 km/h w 3,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 320 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij