GTA Spano - W centrum uwagi
Wszyscy powątpiewający z trwogą w wypalenie projektu hiszpańskiego GTA Spano, które odsłonięto wiosną ubiegłym roku, mogą już odetchnąć z ulgą. Po rodzimych drogach jeździ już kilka egzemplarzy modelu, a supercoupe zagościło osobiście na zakończonym właśnie Top Marques Monaco. Była to jego pierwsza, publiczna prezentacja na arenie międzynarodowej.
Spano napędzane jest 8,3-litrowym silnikiem V10 pochodzącym z Vipera, który dzięki doładowaniu produkuje 780 KM i 920 Nm. W ofercie jest też wariant spalający bioetanol, który rozwija 840 KM. Maszyna zbudowana z karbonu, Kevlaru i tytanu waży tylko 1350 kilogramów, rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy i rozwija prędkość co najmniej 350 km/h.
GTA Motor, mające za sobą przeszło 15 lat doświadczeń w wyścigach samochodowych, wyposaża swoje dzieło między innymi w szklany dach o zmiennej przezroczystości, specjalne osłony przeciwsłoneczne, dwa bagażniki (z przodu 100 litrów, z tyłu 200 litrów), elektrycznie regulowane fotele z klimatyzacją, pełny system multimedialny, a nawet kamerę pomagającą przy parkowaniu.
Oferta układu napędowego obejmuje automatyczną i sekwencyjną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy albo zwykłym drążkiem zmiany biegów. Zawieszeniem (prześwit regulowany w zakresie 8 cm) i trzymaniem się drogi zarządza elektronika, w standardzie dostajemy karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.
Spano ma zostać wyprodukowany w limitowanej serii tylko 99 egzemplarzy. Każdy ma kosztować około 670 tysięcy dolarów (aktualnie ). Firma zamierza sprzedawać auto na całym świecie, a w jej sieci dystrybucyjnej znajdują się już przedstawicielstwa w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, USA, Rosji, Niemczech, Włoszech, Hong Kongu i Nowej Zelandii.
Źródło/zdjęcia: gtaspano.com GTA Spano na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum