Porsche Panamera S - Młodszy aspirant
Traktowaliście niedawny występ Aston Martina Rapide w 24-godzinnym maratonie na Nordschleife jedynie jako ciekawostkę? Czas zmienić zdanie. Wszystko wskazuje na to, iż już wkrótce starty samochodów tego formatu staną się normą - kolejny już powstaje. To wkurzone Porsche Panamera!
Maszyna takowa powstaje od lutego we włoskim N.Technology, które po blisko dziesięciu latach działalności Nordauto Squadra Corse i Nordauto Engineering założono w 2001 roku z myślą o szeroko pojętych startach w wyścigach samochodów turystycznych. Panamera S to pierwszy kontakt firmy z samochodami Porsche, wcześniej pracowano z Alfą Romeo, Fiatem oraz Ferrari.
Panamera S, która pierwsze testy torowe przeszła 21 maja, napędzana jest 4,8-litrowym V8 o mocy 450 KM (50 KM więcej, niż wersja drogowa), wprawiającym w ruch tylko tylną oś. Napęd przekazywany jest przez 6-stopniową, sekwencyjną przekładnię, a w opozycji do niego działają 355-milimetrowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu o 330-milimetrowe z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu. O kompletne zmodyfikowanym zawieszeniu, nadwoziu i opróżnionym wnętrzu wspominać nie trzeba. Całość waży 1320 kilogramów, czyli aż 450 kg mniej, niż cywilna Panamera S.
Dzieło N.Technology zadebiutuje już za kilka dni w piątym w tym roku wyścigu serii Superstars. Będzie nim eliminacja na niemieckim Hockenheimringu, która zostanie rozegrana w dniach 12-13 czerwca.
Źródło/zdjęcia: ntechnology.it, jonsibal.com Porsche Panamera S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum