BMW 6 Series Convertible - Szósty zmysł
BMW po miesiącach kuszenie 4-drzwiowym konceptem Gran Coupe oraz wizją zupełnie nowego, flagowe coupe przechodzi do konkretów, które już wkrótce zagoszczą we wszystkich salonach sprzedaży. Przy okazji trwającej właśnie wystawy w Los Angeles, ale nie na niej, debiutuje nowa generacja serii 6, póki co tylko jako kabriolet.
Nowa "Szóstka" to dopiero trzecia generacja modelu. Pierwsza pojawiła się jeszcze w 1976 roku, a w roku 1989 zastąpiło ją egzotyczne BMW serii 8. Współczesne BMW 6, które końcy karierę w tym roku pojawiło się na rynku blisko siedem lat temu. Nowa generacja w stosunku do poprzednika jest o 74 mm dłuższa, o 39 mm szersza i 9 mm niższa. Auto wyposażono w miękki dach, który otwiera się w 19 sekund i składa w 24 sekundy, co może odbywać się przy prędkościach do 40 km/h.
Kabriolet pojawi się w sprzedaży w Europie w marcu przyszłego roku, a ofertę otworzą dwie wersje silnikowe: 640i oraz 650i. W pierwszym przypadku otwarte GT będzie wyposażone w 3-litrowe, turbodoładowane R6 produkujące 320 KM i 450 Nm. Pozwoli to na rozwinięcie 100 km/h w 5,7 sekundy i rozpędzenie się do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h.
BMW 650i Convertible będzie mogło z kolei pochwalić się 4,4-litrowym V8 poganianym przez dwie turbiny. Silnik będzie rozwijał moc 407 KM i moment obrotowy okrągłych 600 Nm, dzięki czemu rozpędzenie się do setki będzie kwestią tylko pięciu sekund. Maszyna będzie potrzebowała jednocześnie średnio 10,7 litrów paliwa na 100 km, czyli 2,8 litry więcej, niż 640i.
Nowe BMW serii 6 pielęgnuje przeszło 70-letnią historię luksusowych kabrioletów, którą w końcówce lat trzydziestych otworzył model 328, zwycięzca Mille Miglia w 1940 roku. W towarzystwie tym znajdziemy też legendarne 507 z lat pięćdziesiątych. Nowa "Szóstka" będzie produkowana w niemieckim zakładzie w Dingolfing, skąd wyjeżdża też zupełnie nowa seria 5 i seria 7.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 6 Series Convertible na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum