Aktualności

Li-ion Inizio - Zapalnik ciekawości

Elektryczne supercoupe Inizio, o którym od przeszło dwóch i pół lat dochodzą słuchy przybrało w końcu namacalną formę i czeka na pierwszych zainteresowanych jego zakupem. Maszyna zbudowana przez Li-ion Motors, działające wcześniej jako Hybrid Technologies i EV Innovations Inc, debiutuje właśnie na North American International Auto Show.

Obok modelu Inizio (włoskie "początek") firma prezentuje na swoim stoisku również elektryczny pojazd Wave II, który dał jej zwycięstwo w jednej z trzech klas w samochodowej X-Prize, a tym samym dotację sięgającą 2,5 miliona dolarów. Celem konkursu było zbudowanie praktycznego i realnego w produkcji seryjnej samochodu osobowego o zużyciu paliwa przekraczającym 100 mpg (poniżej 2,35 l/100km) lub jego odpowiedniku wyrażonym konsumpcją energii elektrycznej. Inizio to podobna bajka.

Li-ion Inizio i Li-ion Wave II

Maszyna z nadwoziem typu targa ma być dostępna w trzech wersjach silnikowych, każda elektryczna: R (Rally), RT (Rally Touring) oraz TRX (Rally Touring Extreme). Producent nie chwali się parametrami silników, ale z chęcią deklaruje spodziewane osiągi. Inizio R miałoby rozwijać 60 mph (96,6 km/h) w 5,9 sekundy i rozpędzać się do 209 km/h. Na jednym ładowaniu, trwającym około 6 godzin, pojazd miałby przejeżdżać do 240 kilometrów.

Li-ion Inizio

Inizio RT to 7,1 sekund potrzebne na rozwinięcie 100 km/h, prędkość maksymalna 212 km/g i zasięg ponad 400 kilometrów przy 10-godzinnym ładowaniu. Najszybszy będzie Inizio RTX: 3,4 sekundy potrzebne na rozwinięcie 60 mph, maksymalnie prawie 275 km/h i zasięg 321 kilometrów przy czasie ładowania sięgającym 8 godzin. Dla każdego modelu ma być dostępna firmowa ładowarka, która skróci czas ładowania baterii dwukrotnie (w cenie 3,9 tysięcy dolarów dla R oraz 9,5 tysięcy dla RT i RTX, plus profesjonalna instalacja).

Li-ion Inizio

Wartość Inizio R skalkulowano na 139 tysięcy dolarów, RT na 189 tysięcy, a RTX aż na 249 tysięcy (obecnie to odpowiednio 410, 555 i 730 tysięcy złotych). Zamówienia i zwracane depozyty w wysokości tylko 1000 dolarów można już składać na stronie producenta, a pierwsze egzemplarze powinny trafić do właścicieli latem tego roku. Zainteresowani mogą również składać zamówienia na model Wave II.

Źródło/zdjęcia: li-ionmotors.com, green.autoblog.com Li-ion Inizio na forumLi-ion Wave II na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij