Aktualności
23.02.2011

G-Power M5 Touring Hurricane RS Hat-trick

Tytuł producenta najszybszej, seryjnej limuzyny świata (372,1 km/h) i najszybszego, drogowego samochodu napędzanego LPG (333 km/h) to dla G-Power najwyraźniej za mało. Teraz kolej na kombi. Do pobicia było Audi RS6 Avant od Motoren Technik Mayer, w którym na Nardo rozwinięto 344,2 km/h. Można śmiało powiedzieć, iż wyczyn RS6 to już historia.

Tuner oparł swój najnowszy produkt tradycyjnie na BMW serii M5, dla którego od lat oferuje stale udoskonalany zestaw podwójnego doładowania ze sprężarkami ASA T1-316 w rolach głównych, który w przypadku Hurricane RS sprowadza się do 750 KM i 750 Nm. Moc spływa na asfalt poprzez zmodyfikowane zawieszenie, nowe felgi Silversone Diamond z ogumieniem Michelin Pilot Sport i nowy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 396 mm z przodu i 380 mm z tyłu.

G-Power M5 Touring Hurricane RS

Dwutonowa machina jest w stanie w ciągu 4,5 sekund rozwinąć 100 km/h, po 9,7 sekundach przekroczyć 200 km/h i już po 26 sekundach wbijać się do klubu "od 300 wzwyż". Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 360 km/h, a to, iż rozwinięcie takich wartości nie stanowi najmniejszego problemu potwierdzono już w na drodze.

G-Power M5 Touring Hurricane RS

Poza tuningiem silnika i mechanizmów pośredniczących w przekazywaniu napędu G-Power przygotowało również zupełnie nowe obicia kabiny pasażerskiej, sięgające od podłogi aż po dach. Kompletny model w takiej właśnie specyfikacji wyceniono na przeszło 242 tysiące euro. Według dzisiejszych kursów to 960 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij