Aktualności
07.03.2011

Subaru Boxer Sports Car Plac budowy

Przypieczętowana latem 2009 roku współpraca koncernów Toyota Motor Corporation i Fuji Heavy Industries, stojącego za marką Subaru, wyda już wkrótce na świat oczekiwane z niecierpliwością owoce - dwa kompaktowe coupe z napędem na tył. Model Toyoty zapowiadały już dwa koncepty, Subaru zabiera wyraźny głos dopiero teraz... i nie mówi zbyt wiele.

Droga, jaką obrało Subaru jest zupełnie inna, niż działania Toyoty. Zamiast prezentacji konceptów, których rozwinięciem będzie samochód produkowany seryjnie marka prezentuje jedynie przezroczyste "rusztowanie", na którym powstanie jej coupe. Dzieło samochodowej, japońskiej architektury można podziwiać na kończącym się 13 marca salonie samochodowym w Genewie.

Subaru Boxer Sports Car

Nowy pojazd będzie korzystał z umieszczonego z przodu 2-litrowego, 4-cylindrowego silnika typu bokser, za który odpowiedzialne jest Subaru oraz z układu przeniesienia napędu na tylną oś, stanowiącego domenę Toyoty. Model Subaru ma mierzyć 420 cm długości, 177 cm szerokości i 127 cm wysokości, czyli być o 35 mm krótszy i 25 mm węższy, niż bliźniak Toyoty, reprezentowany przez koncept FT86 II. Rozstaw osi pozostaje bez zmian: 257 mm.

Subaru Boxer Sports Car

Subaru, podobnie jak Toyota, nie zdradza jeszcze najważniejszych szczegółów technicznych na temat pierwszego w swojej historii, wieloseryjnego modelu z bokserem z przodu i napędem na tył. Koncern zdradza jedynie, iż produkcja auta ma ruszyć w Japonii na wiosnę przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij