Lexus CT 200h GT - Jazda hybrydowa
Najnowszy Lexus CT 200h, reklamowany jako pierwszy na świecie luksusowy kompakt z pełnym napędem hybrydowym, trafił na tor wyścigowy. Swoje racje maszyna starała się udowodnić podczas 42 wyścigu Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy na Nürburgringu. Z niemieckim torem wyścigowe, hybrydowe Lexusy znają się już od sześciu lat, kiedy to debiutował wyścigowy RX 400h.
Drogowy CT 200h napędzany jest silnikiem spalinowym o pojemności 1,8 litra, mocy 99 KM i momencie obrotowym 142 Nm i silnikiem elektrycznym, produkującym 82 KM i 207 Nm. Auto rozpędza się do setki w 10,3 sekundy, rozwija prędkość 180 km/h i spala w cyklu mieszanym tylko 3,8 litrów paliwa na 100 kilometrów. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 107 tysięcy złotych za wersję Eco (luksusowo wyposażony CT 200h Prestige to już wydatek przeszło 169k PLN).
Wariant wyścigowy przygotowało tradycyjnie Gazoo Racing. Od auta cywilnego wyróżnia go przede wszystkim silnik spalinowy: miejsce seryjnego motoru zajęła jednostka o pojemności 2,4 litrów. Na starcie trzeciej w tym roku eliminacji serii VLN czternastego maja stanęło blisko 200 samochodów. Lexus CT 200h, startujący w 2-samochodowej grupie SP4, dojechał do mety na miejscu 108 w generalce i 2 w klasie.
Źródło/zdjęcia: Lexus, vln.de, gazoo.com Lexus CT 200h GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum